Trend-uri de consum la capitolul vacante 2011

Recomandări

Daca 2009, an de criza deplina, ne-a adus trend-ul ‘staycation’ (adica stat acasa in vacanta, ca raspuns la taierile de bugete, salarii si personal) si 2010 a fost bantuit de eruptiile vulcanice care au dat peste cap traficul aerian in toata Europa, 2011 se pare ca e anul revenirii la putere a vacantelor in toata puterea cuvantului. Nu zic asa de la mine, am citit si eu pe net.

Si am mai citit si care ar fi trend-urile de vacante pe 2011, dar n-o sa va plictisesc cu ‘unde e nisipul mai fin’ si ‘unde e apa mai albastra’ ci as vrea sa ne minunam impreuna de cateva bizarerii de vacanta, predominant made-in-USA dar nu numai.

“Deprivation holidays” – opusul lui ‘all inclusive’ ar trebui sa fie ‘nothing inclusive” sau asa ceva. Mai clar: un fel de “boot camps’, tabere de instructaj, unde te chinui putin, faci efort fizic si mananci dietetic, totul cu scopul de a pleca de acolo o persoana mai buna, mai disciplinata, mai zen si mai saraca cu ceva mii de euro, pentru ca, evident, daca austeritatea e noul lux, atunci costa.

Vacantele filantropice – daca traiesti in America, ai in ciuda crizei o groaza de bani si de obicei iti faci vacanta in Bora-Bora, Maldive sau (cel mai exotic) strabatand Europa, la un moment dat incepi sa te simti vinovat asa ca te gandesti sa te sacrifici putin si anul asta sa mergi sa vaccinezi copii prin Sudan, sa repari scoli prin Borneo sau sa ii inveti engleza pe elevii din Baia Mare.

Iraq – ok, poate noua nu ni se pare asa de exotic, insa pentru americani cu siguranta e, daca luam in calcul toti factorii politici. Cu toate astea, se pare ca in 2011 se inghesuie sa-l viziteze, evident dupa ce au citit aici atentionarile Departamentului de Stat.

Spatiul, ultima frontiera - se pare ca anul acesta cea mai populara destinatie pentru cei pasionati de spatiu, planete, stele si privitul cerului este Africa de Sud. Observatorul Sutherland este supranumit “poarta catre univers” iar locul in care se afla se pare ca ar beneficia de un aer foarte curat.

Hoteluri si statiuni “senzoriale” – cum mirosul e o componenta foarte importanta a oricarei experiente, unii antreprenori din industria hoteliera s-au gandit sa il exploateze mai mult. In Orient exista hoteluri din grupul Shangri-La care la terminarea sejurului iti ofera un parfum ce iti va aminti de locul respectiv in timp ce retaileri din Japonia au instalat device-uri ce elibereaza arome specifice magazinului pentru a-ti imbogati experienta de cumparare si a te face sa revii.

Mai multe idei, trend-uri si destinatii puteti citi aici, si orice ati alege va dorim vacanta placuta (sau dura, in functie de ce va doriti!).

 

 

Răspunsuri

  • http://twitter.com/RoxanaRugina Roxana Rugina

    cand ai scris de spatiu eram sigura c-o sa mentionezi vacantele pe luna. nu stiu cat de interesati sunt americanii de cosmos, dar un prieten englez m-a intrebat la modul cel mai serios saptamana trecuta “si vacanta? in Franta, Asia sau pe luna?”

  • http://twitter.com/RoxanaRugina Roxana Rugina

    cand ai scris de spatiu eram sigura c-o sa mentionezi vacantele pe luna. nu stiu cat de interesati sunt americanii de cosmos, dar un prieten englez m-a intrebat la modul cel mai serios saptamana trecuta “si vacanta? in Franta, Asia sau pe luna?”

  • http://twitter.com/RoxanaRugina Roxana Rugina

    cand ai scris de spatiu eram sigura c-o sa mentionezi vacantele pe luna. nu stiu cat de interesati sunt americanii de cosmos, dar un prieten englez m-a intrebat la modul cel mai serios saptamana trecuta “si vacanta? in Franta, Asia sau pe luna?”