[Poll] Brand strategy

Recomandări

Cat de relevant este consumatorul pentru branduri si strategia lor de vanzare? Ce rol ocupa consumatorul in mecanismul de marketing? Credeti ca in Romania marcile isi spun “consumatorul nostru este stapanul nostru”? Aflam impreuna cat de important este consumatorul in relatia cu marcile si analizam ulterior rezultatele.

Cat de important credeti ca este consumatorul pentru branduri?

  • Foarte important. Intreaga strategie de marketing este construita in jurul consumatorului. (44%, 16 Voturi)
  • Destul de important. Se investesc resurse in cunoasterea consumatorului. (36%, 13 Voturi)
  • Putin important. Consumatorul este un element secundar in business plan. (17%, 6 Voturi)
  • Deloc important. Marcile au alte prioritati. (3%, 1 Voturi)

Voturi: 36

Răspunsuri

  • Dragos

    I mean no disrespect, dar am impresia ca poll-ul porneste de la premisa ca brandurile AR TREBUI sa puna consumatorul in prim plan si se incearca o evaluare a acestora din perspectiva acestei dimensiuni.

    Personal, nu imbratisez foarte tare premisa respectiva. Un buna analiza in acest sens ar fi cartea excelenta a lui Jim Collins, How the Mighty Fail (http://goo.gl/GPggU) sau, daca nu aveti rabdare, analiza lui Greg Satell pe marginea ei (http://www.digitaltonto.com/2009/how-companies-fail/), care povesteste istoria esecului multor companii de top, care au urmat exact aceasta politica: au pus consumatorul in fruntea preocuparilor lor, au investit in dezvoltare de noi produse in baza feedback-ului primit si au ajuns in lada de gunoi a istoriei.

    Astfel, Kodak a ascultat de clientii care isi doreau film fotografic mai bun si mai ieftin si au neglijat dezvoltarea tehnologiei digitale (pe care, apropo, nu o cerea nimeni), Xerox a considerat tehnologii ca Ethernet si interfata grafica drept jucarii neinteresante pentru clientii lor, iar exemplele pot continua.

    Ceea ce lipseste pietei nu este atata comunicarea cu consumatorul, cat leadership. Din birocratia corporatista, dublata de o confuzie a conceptului de “a face bani” cu “a crea valoare”, precum si de o obtuzitate generica si un apetit mic de risc a investitorilor, ajungem invariabil la o mediocritate tehnologica si comerciala greu de depasit.

    Credeti ca produse simple, ca de exemplu detergentul de vase gel, s-a nascut din viziunea consumatorului sau a liderului? Credeti ca produse cum ar fi mouse-ul (sau iPhone-ul) s-au nascut din dialogul cu consumatorii? Da, este important sa ne cunoastem piata, dar nu avem voie sa substituim lipsa noastra de viziune si inspiratie cu raspunsul universal “intreaba-ti clientul”. S-ar putea ca acesta sa aiba doar idei tampite, fapt care nu il va impiedica insa sa imbratiseze alte idei mai bune venite poate din partea concurentei.

  • Dragos

    *o buna analiza, etc, etc. Sorry for the typos…

  • Andrei

    Dragos, nu sunt un specialist, insa poll-ul din ce inteleg eu se refera la strategia de marketing, adica promovarea unui produs existent. Ceea ce spui tu este perfect valabil si sunt de acord 100%, dar nu intra in alta categorie – R&D, descoperirea de produse noi etc. ?