[Studiu de caz] Ce mai face UE pentru consumatorul roman?

Recomandări

Motto:” The results of this survey strongly support all these findings from a consumer point of view.”

Neintamplator, motto-ul de mai sus este sustras din raportul Comisiei Europene asupra roamingului in anul 2010, imbucurator pentru companiile de telefonie mobile de la noi in tara, care ar trebui sa se foloseasca de acest momentum. Conform acestui raport, numarul romanilor care au telefoane mobile a crescut cu 22%, inregistrand, alaturi de Bulgaria, una dintre cele mai spectaculoase evolutii in acest sens, de la 52% la 74%.

In fapt, cifra celor care utilizeaza servicii de telefonie mobila a crescut constant in ultimii ani – prin comparatie cu raportul asupra telefoniei mobile din anul 2006. Din raport transpare si dezvoltarea utilizarii serviciilor de internet mobil – o crestere cu 5%. Despre procentul prezent al utilizatorilor de roaming – 74%, Mihai Buciuman, avocat colaborator la Vernon|David ne-a spus urmatoarele:

“Una din barierele la libera circulatie a fost, si inca mai este in unele cazuri, tariful mare pentru serviciile in regim de roaming suportat de cetatenii tarilor membre. Prin Regulamentul 717/2007 au fost instituite limite maxime la tarifele unor servicii in roaming precum date (maxim €50), voce (€0.39/minut apel trimis) si SMS (€0.11/sms). Acesta este obligatoriu si direct aplicabil, adica nu trebuie implementat in legislatia nationala.”

Voi stiati de aceste tarife fixe cand v-ati activat roamingul?

sura foto

Răspunsuri

  • http://8digestnarrates.wordpress.com Mihai

    stiam ca tarifele sunt fixe, iar valorile lor le-am aflat cand am primit factura… :P monumentally incremental surprise there!

  • http://www.rezistenta.net/ Buciuman

    Pai teoretic tarifele nu sunt fixe, ci reglementata cu plafon maximal.

    Iar despre informare, trebuie mentionat ca operatorii de telefonie au obligatia sa trimita SMS in limba tarii de origine, unde s-a semnat contractul de telefonie mobila.