Romanii sunt pesimisti, deci sa le dam reclame optimiste

Recomandări

Datele ultimului studiu GFK Romania ne prezinta un tablou cam gri pentru inceputul asta de primavara. Astfel, barometrul de incredere a consumatorului ne arata ca 2010 a fost cel mai pesimist an din ultimul deceniu. Peste doua treimi dintre romani au declarat ca situatia financiara este mai dificila decat in 2009. 72% dintre dintre cei chestionati au raspuns ca preturilor vor creste in 2011. Bref, 8 din 10 romani sunt pesimisti. Datele, deloc roz, sunt de gasit AICI.

Ce concluzii se pot trage din acest studiu?

1. promotiile vor rula si in acest an. Poate chiar mai agresive avand in vedere starea generala a consumatorului/consumului.

2. tonul comunicarii va fi unul optimist. Brandurile trebuie sa isi puna cel mai seducator zambet, sa mizeze pe culoare si veselie, sa fie dezinhibate, sa ofere povesti cu happy end.

3. segmentul premium va scadea, daca nu stie sa se adapteze.

4. noul va fi mai greu de introdus. Romanii sunt conservatori (imi asum generalizarea), dar devin si mai circumspecti in perioade de criza. Se vor consuma produsele deja testate.

5. creativitatea va fi serios incercata. Cand ai perspective sumbre, vrei sa primesti o doza de optimism, de mai bine. Dar nu in tuse groase, nu in hiperbolizari exagerate.

6. comunicarea se va face pe mediile traditionale. Da, TV-ul inca este No. 1 si da, online-ului va continua sa creasca.

Nu sunt Brucan si aceasta nu sunt profetii :) De aceea va intreb si pe voi: in conditiile date, cum credeti ca vor reactiona agentiile&brandurile?

Răspunsuri