Holy Graph!

Recomandări

Este Facebook acel instrument indispensabil în comunicarea de azi? Este noul Graph Search ceea ce-i lipsea Facebook și lui Zuckerberg atunci când a publicat acțiunile la bursă? O mică analiză pentru utilizatori și publicitari deopotrivă.

Facebook încearcă să facă bani. Știm asta și îi vedem cum se chinuie pe spinarea și pe wall-ul omului de rând. Că vor să facă bani nu e o problemă, ar fi ciudat să nu vrea. Dar până acum au făcut-o foarte prost. Au introdus mai întâi facebook ads care au un CTR dezamăgitor. Apoi postări sponsorizate care intră insistent în news feed și care mă fac să îi urăsc pe nefericiții care au dat o dată like și acum sunt scoși la tablă zilnic pentru asta.

Facebook este greu de ignorat de oameni, cu siguranță. Însă nu la fel se poate spune despre advertiseri, care nu se înghesuie să plătească prea mult pentru like-uri (mai ales că le pot obține gratis, dacă ei sau agenția sunt suficient de inteligenți).

Dar fix la o zi după ce am citit acest articol de pe AdContrarian, site-ul de socializare a venit să mă contrazică, cel puțin pentru moment.

The “F” Company a lansat Graph Search. La prima vedere pare interesant: poți căuta prin informațiile despre prietenii tăi ca un voyeur cu vecini fără perdele. Poți căuta (prin) pozele, evenimentele și like-urile prietenilor, fără să scrollezi de nebun prin timeline-ul lor. Pentru brandurile de pe Facebook crește valoarea like-ului, din moment ce vei putea căuta „păcănele din zonă care le place la pretenii mei“.

graph

Un lucru însă rămâne cert și după Graph Search – poți să bagi toți banii din lume, fără conținut n-o să îi „like“ nimănui de tine. Aici e o analiză Business Insider care a avut acces la Graph Search beta.

Răspunsuri