Golden Drum-ul s-a încheiat, case-uri bune am aflat!

Recomandări

Golden Drum tocmai ce s-a încheiat ceea ce rezultă că putem da startul la scotoceală după idei bune, care de altfel au și fost premiate.

Una dintre aceste idei bune aparține agenției “Look at Media Moscow” dezvoltată pentru ziarul online “TheVillage” și premiata cu un Silver Drum în categoria New or innovative.

Totul a pornit de la faptul că șoferii din Moscova sunt vestiți pentru felul în care își parchează automobilele – mașini blocate, marcaje încălcate, ca mai peste tot, dar se pare că ceva mai rău dacă s-a ajuns la o aplicație mobilă care îi face de râs în public, online ce-i drept, dar tot public.

Astfel de șoferi și-au atras denumirea internațională de ”Parking Douche*”, iar aplicația celor din Moscova se numește ”Douche parking” (disponibilă în Android Market sau App store, doar pentru locuitorii Moscovei). Funcționalitatea acesteia permite cetățenilor să surprindă parcările ilegale și să le publice online, in timp real, pe site-ul ziarului The Village sub forma unor bannere online.

Mai exact, fotografiile trimise de utilizatori în care sunt importalizate parcările în discuție, sunt transformate în pop-up bannere care își fac apariția intruziv deasupra articolului deschis de cititor, similar cu cei care parchează ilegal. La mouse-over, bannerul permite afișarea numărului de înmatriculare, a locației exacte a mașinii parcate greșit cât și a numelui proprietarului.  Utilizatorul deranjat de afișarea pop-up bannerului, iar ulterior de modul în care parchează concetățenii săi, are posibilitatea să dea share la fotografia respectivă, fiind și singura opțiune prin care banner-ul poate fi închis.

Datorită location targetting-ului, foarte mulți locuitori ai Moscovei și-au văzut propriile mașini în ipostaze rușinoase alături de comentariile celor cu adevărat deranjați.

Există speculații cum că aplicația va deveni disponibilă global, lucru care ar permite și bucureștenilor să se bucure de avantajele ei, dar până atunci tot ce ne rămâne este să apreciem modul în care cei de la ”Look at media” au combinat user generated content-ul cu media online clasică, și, să nu uităm de opțiunea ”share to close” care ar avea un mare succes folosită în scopuri umanitare.

*Douche/douchebag – The term “douchebag” generally refers to a male with a certain combination of obnoxious characteristics related to attitude, social ineptitude, public behavior, or outward presentation

Răspunsuri