Când nu știi ce să mai crezi despre produse

Recomandări

 Din când în când apar pe piață produse, servicii sau idei care ne scutură puțin sistemul nostru de clasificări și așteptări. Nu foarte mult, dar îndeajuns încât să genereze câteva minute de uimire: de unde a apărut și chestia asta sau cum de cineva s-a gândit să creeze asta? Uneori e bine pentru marketing, și de ajuns ca să scoată produsul din anonimat, alteori totul pare atât de improbabil, iar nedumerirea e prea mare ca să și urmărești produsul respectiv.

În ultimul timp am întâlnit cam trei astfel de produse sau idei.

Un prim exemplu ar fi o carte de fitness scrisă de cel mai celebru condamnat al Marii Britanii, Charles Bronson. Autorul nostru și-a căpătat faima ca cel mai violent condamnat din regat, a petrecut până acum 34 de ani în închisoare, dintre care 30 în carceră, și abia apoi a devenit scriitor de cărți de fitness. “Solitary fitness” e un ghid de exerciții în spații reduse, bazate pe mișcări izometrice și pe greutatea corpului. De altfel pe coperta cărții stă scris “Samson didn’t do drugs, and Hercules didn’t expensive running shoes – they both had more sense! You don’t need a fancy gym or expensive equipment to be as fit as me!”.

Un al doilea exemplu  este Wine Club Playboy, o selecție de vinuri din lumea întreagă propusă de Playboy Enterprises, compania universal asociată cu mass media pentru adulți și o gamă de cosmetice. În cazul Wine Club Playboy, totul este foarte bine întors printr-o strategie de marketing. Soiurile de vin au luat nume ca “A Gentlemen Prefer Blondes” , “Playboy Blind Date” și „Variety is the Spice of Life.”

Și în sfârșit, al treilea exemplu este contribuția muzicii disco la medicină și salvarea de vieți. British Heart Foundation a realizat o campanie prin care propune melodia „Stayi’€™n Alive” a celor de la Bee Gees ca fiind ritmul ideal de urmărit pentru un masaj cardiac.

Răspunsuri