Blue the rainbow

Recomandări

Festivalul de la Cannes tocmai ce si-a inchis portile, asta inseamna ca a venit momentul sa scotocim dupa idei interesante.

Prin cautarile mele am dat de o campanie aflata in categoria “best consumer engagement”, dezvoltata de TBWA London pentru brandul Skittles, o campanie care s-a dovedit foarte interesanta datorita conceptului si modului in care a interactionat cu publicul.

Provocarea celor de la TBWA a venit in momentul in care clientul Wrigley a lansat dorinta de a introduce in curcubeu bomboana albastra si de a comunica aceasta noua schimbare, activand si implicand toti fanii Skittles de pe facebook, 2.5 milioane la numar.
Numerosii fani Skittles au fost testati pentru a stabili daca noul membru al familiei este binevenit sau nu.
Testul a fost constituit in 2 etape. Prima etapa prezenta, prin intermediul wall-ului de facebook, procedurile din interiorul fabricii, necesare pentru productia noii bomboane, unde fanii erau rugati sa isi dea cu parerea, ca in final sa aprobe sau nu noul produs.

A doua parte a testarii s-a adresat livrarii noului produs catre piata din UK, fabrica Skittles fiind stabilita in Cehia, moment care cerea o implicare majora din partea fanilor. Acestia au fost nevoiti sa sustina si sa incurajeze soferul camionului, task-ul acestuia fiind sa livreze produsele tocmai in UK.
Calatoria soferului si a camionului a fost filmata pe intreg traseul. Avansarea catre destinatie fiind facuta in functie de like-urile primite, sau dupa caz, se oprea in momentul in care like-urile incetau sa apara.
Utilizatorii au fost nevoiti sa justifice alegerea facuta, unii dintre ei chiar au simtit nevoia sa adreseze injurii la adresa soferului de camion, care la randul lui se simtea nevoit sa riposteze, totul datorat unei proaste dispozitii a acestuia (blue mood). Schimbul de replici sau incurajarile au fost postate si vizibile pe wall-ul paginii de facebook prin intermediul unor inregistrari efectuate aproape in timp real.
Si asta nu e tot. Fanii au avut posibilitatea sa urmareasca calatoria prin intermediul unei harti interactive, sa observe cand si unde stationeaza soferul si care sunt piedicile pe care acesta le intampina, marea majoritate fiind datorate lipsei de like-uri.

Rezultatele nu s-au lasat asteptate. Produsul s-a evaporat de pe rafturi in mai putin de 3 saptamani de la lansare, iar pagina de facebook a brandului a castigat 500.000 noi fani de pe urma acestei campanii.
Dupa finalizarea campaniei, Wrigley a raportat o crestere de 29.9% in vanzarile brandului Skittles, dovedind inca odata cat de importanta este comunicarea in social media cat si prezenta umana in cadrul interactiunii cu fanii unui brand.

Daca descrierea de mai sus v-a facut curiosi, puteti urmarii mai jos case-ul inscris in competitia de la Cannes, care de altfel a plecat acasa cu un bronze lion.

Răspunsuri

  • http://twitter.com/adspedia Val Vesa

    Tare

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000169522811 Daniel Dogeanu

    Skittles e mereu pus pe caterinca! :) )