Distrageri involuntare la birou

Recomandări

I would put a picture here but it would just distract you

Tot ce isi doreste un anteprenor este ca afacerea sa ii mearga struna, iar acest lucru se intampla doar atunci cand angajatii sunt productivi – altfel spus, productivitatea angajatului este direct proportionala cu profitul companiei.
Cine sau ce influenteaza randamentul angajatilor?

Jason Fried a prezentat, in cadrul TedxMidwest, o teorie conform careia productivitatea unei companii este influentata in mod direct de intreruperile si distragerile aparute in mediul de lucru. Teoria lui se transpune cu ajutorul unei singure propozitii si anume “Nu exista zile lucratoare, exista momente”.

Pe de alta parte, Erin Falconer, editorul Pick The Brain, sustine ca un angajat nu poate fi productiv timp de 8 ore si ca distragerile din timpul unei zile de lucru nu sunt decat pauze luate de angajat, voluntare atunci cand simte nevoia sau involuntare cand este influentat de mediul in care lucreaza.

In continuare vom analiza 6 din cele mai des intalnite distrageri involuntare din timpul unei zile de lucru:

1. Galagiosul:  sigur aveti pe langa voi (sau ati intalnit) un astfel de specimen. Este genul de om care iubeste sa vorbeasca si sa vorbeasca si sa vorbeasca … Se autoinvita in conversatii si termina de vorbit la mult timp dupa ce conversatia a luat sfarsit, deviind subiectul discutiei catre problemele personale.

2. Zgomotul:  Numeroase studii au demonstrat ca zgomotul este una din cele mai mari amenintari pentru buna desfasurare a activitatii de birou. Ce nu se stia inca este faptul ca zgomotul asociat cu strigarea numelor angajatilor poate crea isterii si crize de nervi in randul celor care doresc sa se concentreze. Avem aici cateva sfaturi pt atenuarea zumzetului din interiorul biroului.

3. Temperatura din birou: un birou cu temperatura prea ridicata sau prea scazuta poate deveni un factor perturbator pentru activitatea zilnica. Fiind foarte frig, angajatii vor munci doar ca sa se incalzeasca nu ca sa duca task-urile la bun sfarsit, iar daca este prea cald, senzatia de somn isi va face aparitia.

Studiile au demonstrat ca temperatura optima pentru desfasurarea unei activitati de birou este de 25 de grade Celsius, atat pe timpul verii cat si in timpul iernii iar tot ce ramane de facut este ca aceasta sa ramana constanta.

4. Scaunul de birou: un scaun de birou incomod poate deveni o problema foarte serioasa, atat pentru randamentul angajatului cat si pentru sanatatea acestuia. O scurta pauza pe canapea poate reduce tensiunea lombara si poate reda cheful de munca.

5. Foamea: toata lumea stie ca nu te poti concentra atunci cand iti este foame. Pentru a evita aparitia acestei distrageri trebuie creata o rezerva de gustari care, in momente aglomerate, poate inlocui masa de pranz si astfel reducerea stresului generat de foame.

6. Intalnirile: sunt considerate de foarte multa lume dusmanul productivitatii. 2-3 angajati prezenti in intalnire pot reduce timpul la jumatate si pot permite altor 2-3 angajati sa isi termine task-urile, urmand ca ulterior toata lumea sa afle despre subiectele discutate.

Pe voi ce va mai perturba zilele astea?

Răspunsuri