Facebook nu e mort, Facebook se transforma

Marketing

Recent, Capital a publicat un articol sumbru c-un titlu demn de o soarta mai buna. Nu sunt eu marele specialist al Facebook-ului si nici vreun avocat pro-bono, dar informatia chiar nu e asa de tragica.

As indrazni sa spun ca daca nu era titlul asta pompos, articolul trecea usor. Stirea e ca Facebook a inceput sa piarda utilizatori. Daca lucrurile stau asa, o explicatie poate fi maturizarea pietei de social-media (macar in tarile dezvoltate). Daca nu, e doar o speculatie jurnalistica. Deocamdata, adevarul il stie doar bossu` Zuckerberg.

Si acum, sa cugetam un pic. Admitem ca suntem in situatia Nr. 1, in care Facebook chiar pierde din utilizatori. Desele schimbari ale Facebook-ului irita utilizatorul. Problemele de “privacy” precum si PR-ul agresiv pot alunga si pe cei mai infocati fani de social-media. Dar neajunsurile astea sunt usor compensate, in termeni cantitativi, de noile teritorii: Brazilia, India, posibil China. Rezulta un potential de cateva miliarde de utilizatori. Deci situatia nu-i chiar asa trista. Ba chiar din contra – e fireasca. Dupa ce si-a afirmat suprematia, liderul se stabilizeaza si cauta alte piete de desfacere. Motive de panica, zau ca nu gasesc. Daca sunt si alte pareri, va rog :)

sursa foto

Răspunsuri

  • Dragos Salageanu

    Era vorba de pierderea unor utilizatori din US si UK in luna mai, in ciuda unei cresteri globale. Unii isi dau cu parerea ca, in tarile dezvoltate unde FB a atins pragul de 50% rata de penetrare, ajunge inevitabil intr-un segment de utilizatori foarte volatil, care nu utilizeaza frecvent tool-uri de socializare si, foarte probabil, nici nu o vor face vreodata: http://www.bbc.co.uk/news/technology-13760244

  • Cristian