Unde e ROI-ul in blogosfera?

Marketing

Sunt brand manager. Nu va zic pe ce brand, dar e unul important. Am facut un proiect cool in blogosfera. Nu s-au mai facut prea multe la noi in companie, asa ca a fost cam deschizator de drumuri. Am avut un buget, nu mare, dar decent. Am avut si un plan de actiune, pe care l-am facut cu o agentie misto care stie si strategie are si creativitatea in ADN. Am dat drumul proiectului si as zice ca mers bine pana acum

Dar: am si un sef nou pe care trebuie sa-l impresionez. Acum, dupa o luna de campanie, el vrea sa stie rezultatele. Incep un discurs despre vizibilitate, reach si awareness. Ii explic putin si despre online, despre blogosfera. Sunt 2 milioane de oameni care citesc bloguri in Romania. Orice campanie integrata ar trebui sa aiba o componenta de online, iar o comunicare online implica si blogurile.

Nu intelege si pace. El vrea sa stie cand ne cresc vanzarile. Ii spun ca nu e chiar asa cu ROI-ul in blogosfera. El o tine pe a lui. Raman in pana de argumente. Nu cred ca intelege ce e cu online-ul. Totusi, trebuie sa ii explic beneficiile pe care ni le-a adus campania.

Asa ca apelez la voi. Cum traduc eficienta unei campanii in blogosfera? Ce ma sfatuiti sa-i spun? Standout? Spada? A little help…

sursa foto

Răspunsuri

  • Dragos Salageanu
  • http://www.facebook.com/alina.floroi Alina Floroi

    Cu o campanie nu se face primavara. O relatie trebuie cultivata ca sa dea rezultate traduse prin incercarea produsului, frecventa si loialitate. Asta se face printr-o cultura a brandului, asa ca daca oferiti content de calitatate sau lucruri relevante pentru target, veti si primi inapoi, in timp. Succes!

  • http://www.facebook.com/titus.k Titus Capilnean

    Ok, problema e destul de simplă. Șeful tău vrea campanie de creștere a vânzărilor. Fă-i un lanț de recenzii, o campanie masivă de afiliere, discount-uri pe bloguri, evenimente cu bloggeri și cititori, la care să ai vânzare, pe scurt orice mecanism care crește cifra de vânzări în mod direct.

    După ce l-ai cucerit pe șef, poți să îi introduci și campanii de brand awareness, de awareness de categorie, de creștere și management de comunitate online(aia care e în targetul produselor tale și e și pe bloguri). După care poate începi și un blog corporate. Între timp, lucrezi și la prezențe pe alte rețele sociale și creezi o hartă a prezenței tale online, cu influența fiecărui canal în vânzări, cu relații cost-beneficiu etc.

    Fii creativ, ăsta e sfatul meu

  • Andrei Rosca

    A forwardat Titus pe linkedin intrebarea (care e buna!) si am zis asa:

    Eu am sa raspund direct la “cum ai calcula roi-ul in locul lui”, de vreme ce noi, la Spada, cam asta incercam sa facem toata ziua, sa calculam ROI-uri.

    In functie de buget, as propune o parte dintre canalele mentionate si de tine, Titus (review-uri de produse pe bloguri, discount-uri pe bloguri, o aplicatie de Facebook centrata pe vanzari etc).

    Doar ca i-as propune un buget mic (de test) pe cat mai multe astfel de canale. In prealabil, as stabili impreuna cu el niste KPI-uri. Mai exact, in partea de “review-uri pe bloguri”, ce masuram si cum stim ca a avut sau nu succes?

    Iar intrebarea asta trebuie sa aiba neaparat un raspuns, altfel nu prea merita sa ne apucam de treaba, fiindca la sfarsit vom ajunge la “mie mi se pare ca a mers destul de bine / prost”. Si nu vrem asta!

    Acum, daca vanzarile se fac online, suntem in rai, fiindca putem masura perfect cu Analytics si folosind URL-uri custom pe fiecare blog in parte. Daca vanzarile nu se fac online, mergem neaparat pe cupoane de reducere pe care lead-urile generate sa le poata folosi in magazine. Avand insa grija ca reducerea sa nu fie 3%, ca nimeni nu se oboseste sa printeze un cupon de 3% reducere decat, probabil, daca isi cumpara casa sau yacht.

    Dupa ce am testa o perioada scurta fiecare canal, ne uitam pe KPI-uri, vedem care au performat mai bine si redirectionam tot bugetul ramas doar catre canalele care au functionat.

    Dupa care facem case-study si prezentam peste tot ce am facut, iar asta ne ajuta la awareness :D