FOMO: The Fear of Missing Out

Marketing

Din seria “orice ai trait vreodata sau iti poti imagina are un nume si a fost clasificat de niste cercetatori” va prezentam un “social disease” al anului 2011, pare-se: “The Fear of Missing Out”, sau FOMO, sau, mult mai putin sexy “frica de a nu rata lucruri”.

Puteti citi mai jos o prezentare foarte interesanta pe tema asta, o analiza in profunzime a subiectului atat din punct de vedere psiho-sociologic cat si al implicatiilor in media, marketing, advertising si entertainment.

Pe scurt, frica asta este sentimentul ca toata lumea e la o mare petrecere si tu esti singur acasa sambata seara. Evident, exista de cand e lumea si s-a inventat distractia, dar niciodata nu a fost asa de usor de atins ca in era retelelor sociale, cand un singur click iti aduce in fata tot ce fac prietenii tai, in real-time, cu imagini si sunete cu tot. FOMO nu se aplica numai la evenimente, ci poate fi extinsa si asupra altor categorii: gadget-uri pe care inca nu le-ai incercat, realizari personale pe care nu le-ai atins, si tot asa…Tocmai de aceea este esential pentru marketeri sa o inteleaga si sa o utilizeze pentru ca orice brand se lupta sa fie acel ‘ceva ce nu trebuie sa ratezi‘.

In incheiere, pentru ca va spuneam despre aplicatiile in advertising, va las cu un spot simpatic pentru un site de going-out din Australia:

Răspunsuri