Brandurile mari si teama de social media

Marketing

Digitalul ar trebui – cel putin teoretic – sa transforme social media intr-o axa de rotatie a brandurilor. Aceasta nu inseamna ca toata comunicarea de brand ar trebui sa graviteze in jurul social media sau sa derive din ea; inseamna ca brandurile foarte cunoscute ar trebui sa exploreze aceste noi medii pentru a identifica oportunitatile de a se apropia si mai mult de publicul tinta.

In realitate, lucrurile nu stau chiar asa. De fapt, doar 44% dintre brandurile mari au afisate pe site-uri butoanele de social media, in timp ce 60% au streamul de Twitter ascuns. Explicatii? In primul rand, datorita interactiunii constante, social media a ajuns sa functioneze in mare parte ca birou de informatii/ nemultumiri. Imaginea brandului scade atunci cand persoana care gestioneaza respectivul cont nu poate sa raspunda unei intrebari sau sa rezolve o anumita problema. O a doua explicatie ar fi cea legata de notorietatea marcii. Cred ca multi decision-makers considera comunicarea pe social media inutila, din moment ce in cazul lor prestigiul preceda marca.

Datorita interactiunii constante, social media a ajuns sa functioneze in mare parte ca birou de informatii/ nemultumiri

O privire panoramica asupra brandurilor mari din Romania releva aceeasi stare de fapt. Majoritatea brandurilor nu au gasit inca o formula de comunicare cu publicurile tinta in care social media sa primeasca un rol, fie el si secundar; ca atare, avem branduri care valorifica publicul activ pe platformele de socializare si directioneaza vizitatorii site-ului catre conturile aferente si branduri care nu au nici macar un site de sine statator in cadrul grupului din care fac parte.

Au motive brandurile sa se teama de social media si de interactiunea directa cu utilizatorii de social media? Sau dimpotriva, ar trebui sa caute prezenta acestora tocmai pentru a crea o relatie functionala si eficienta care sa duca la word-of-mouth?

Răspunsuri