Clasa creativa – the new self-made men

Marketing

Scurt si la obiect: gruparea stereotipica a oamenilor in clase sociale, in functie de venituri, sufera mutatii importante. Richard Florida adauga acestor clase consacrate inca una, care promite sa schimbe viitorul – clasa creativa. Conform acestuia, rolul noii clase in cadrul economiei de piata este din ce in ce mai pronuntat; cum competitia continua sa creasca, creativitatea ajunge sa fie la mare cautare, chiar si in domenii precum stiintele, ingineria etc.

Creative Class people no longer define themselves mainly by the amount of money they make or their position in a financially delineated status order. While money may be looked upon as a marker of achievement, it is not the whole story. – Richard Florida

Aceasta noua clasa creativa este reinterpretarea 2.0 a conceptului de self-made men. Exponentul clasei creative este individualist, un outsider care a simtit constant ca este diferit, un ambitios care doreste sa fie apreciat, un om deschis care apreciaza si incearca sa inteleaga diferentele, tocmai pentru a evolua.

Creative class = self-made men + creativitate (cumva, Richard Florida denumeste concret acea calitate care le-a scapat lui Douglass si Franklin in definirea conceptului de “self-made man”).

Exemplu de rezultat obtinut de un self-made man 2.0The greatest movie ever sold. Un film finantat exclusiv prin product placement, o privire din interior asupra advertisingului american.

PS: Cartea “The rise of the creative class” nu se bucura de privilegiul de a face parte din colectia Bibliotecii FFFF. Daca exista printre voi posesori marinimosi dispusi sa o doneze, asteptam un semn pe corina [dot] barbu [at] ffff [dot] ro.

Răspunsuri

  • petruta

    puteti sa-mi spuneti si Gica-contra dar… daca aduni mere cu portocale poti cel mult sa stii cate fructe ai, iar in cazul de fata daca vorbesc despre clase sociale ipartite -stereotip- dupa venituri si adaug o alta clasa sociala – creativii – categorisita dupa inclinatii profesionale/de persoanalitate, etc… `imi da cu virgula` – cum ar spune o amica… Este ca si cand as spune ca femeile se impart in virgine, ne-virgine si verisoare. Poate ca nevoia de a desemna o categorie anume pentru `creativi` tine de nevoia identitara a celor care nu pot functiona ( si bine fac:) in sistem, care-l pun sub semnul intrebarii generand, pentru noi ceilalti, continuturi.

  • http://www.geekesque.ro Daniel

    Se pare că are și un follow-up: “Cities and the creative class”. Văd că autorul consideră cartea asta un prequel, deși a fost scrisă la câțiva ani după “The rise of the creative class”. – http://www.amazon.com/Cities-Creative-Class-Richard-Florida/dp/0415948878

  • http://suntcalm.blogspot.com/ Alexandru’

    Ce bine! Știam eu că nu-s nebun, dar nu mi-o spusese nimeni…