Liberul arbitru si indie marketing

Marketing

Humble Indie Bundle 2

Desfasurata intre 15 si 25 decembrie, a doua editie Humble Indie Bundle s-a constituit intr-o oferta de jocuri indie, la pachet. Inovatia evenimentului a fost introducerea “liberului arbitru” la cumpararea jocurilor. Consumatorii plateau cat le dicta constiinta :)

De asemenea, in pachet aveai optiunea sa donezi pentru Electronic Frontier Foundation (fundatie care apara drepturile consumatorului digital) si Child’s Play Charity (organizatie care promoveaza jocul in spitale).

Jocurile ruleaza pe toate sistemele de operare principale. Mac si Linux, care inca sunt sisteme de nisa, au constituit 40% din vanzari. Utilizatorii celui mai nisat sistem, Linux, au platit cel mai mult pentru jocuri, iar “clasicii” de pe Windows au fost cei mai zgarciti.

In absenta unui DRM, pirateria a fost un pericol adevarat. Organizatorii au raspuns cu un sondaj, din care a reiesit ca recurgeau la bittorrent, ca si platforma de distributie (deoarece aveau conexiuni slabe, intermitente). A doua zi s-au postat linkuri pentru descarcare via torrent.

In concluzie, s-au vandut peste 200.000 de pachete, in valoare de 1,8 milioane de dolari. Intr-o piata in care 50.000 de licente vandute este un succes rasunator, strategia de vanzare a celor de la Humble Indie Bundle a tras lozul castigator: a lasat consumatorul sa se exprime. Mai multe despre indie marketing aici.

Si o intrebare deloc retorica: oare in Romania strategia aceasta ar prinde?

Răspunsuri