Declinul SMS-urilor de sarbatori

Marketing

Un fulg de nea, un sac plin si un mos sa va gaseasca bucurosi in asta zi sfanta de Craciun alaturi de cei dragi si tot ce e mai bun. Craciun fericit!

Fara indoiala ca stiti despre ce e vorba. Si nu, nu voi juca rolul unui alt Grinch care va fura magia sarbatorilor criticand stilul acestor SMS-uri. Voi observa in schimb altceva. Pe data de 25 decembrie 2008, eu am primit 24 de astfel de mesaje pe telefon. Un an mai tarziu, numarul lor s-a redus la 15. Iar cu ocazia ultimului Craciun, numarul lor a ajuns la nu mai mult de 3. Pentru acest lucru, exista cateva posibile explicatii:

-    eu nu obisnuiesc sa raspund la asemenea SMS-uri;
-    lumea a inceput sa se sature de acest fel de felicitare;
-    criza economica ii tine deoparte pe oameni de incarcarea facturii cu mesaje trimise “la vrac”.

Dintre cele de mai sus, ultima pare cea mai plauzibila. Totusi, acest lucru nu explica lipsa de mass messages de pe IM, cu urari de sarbatori. La fel, anul acesta am primit mult mai putine “mass-uri” de Craciun decat in anii anteriori.

O posibila alta teorie ar putea tine insa de domeniile psihologiei si sociologiei si lanseaza, de fapt, o intrebare. Se poate cumva ca aceasta criza economica sa ne transforme pe toti in fiinte mai egoiste, mai autocentrice, mai pragmatice, mai reci? Sa fie recesiunile momente in istorie care declanseaza animozitati intre oameni, generand astfel, mai degraba artificial, stari conflictuale? Sa fie acesta un moment bun pentru toate firmele sa puna la bataie oferte tot mai generoase pentru consumatori tot mai zgarciti?

Sau, pur si simplu, sa fiu eu singurul care a primit putine SMS-uri de Craciun?

Răspunsuri

  • Adina

    Parerea mea e ca lumea a ajuns la o concluzie destul de ok:decat sa trimit mesaje total neispirate si nepersonale, mai bine nu mai trimit deloc.Sau cel putin eu sper ca asa s-a intamplat¬:)

  • Dragos

    Observatie corecta, cauza cea mai probabila fiind Facebook-ul. Uita-te cum arata wall-ul tau…

  • cricri

    Poate pur si simplu oamenii nu mai cred in urari si atunci nu le mai fac. yeah, i am the proverbial bundle of joy cu teoria asta… dar IEZISTA o ECSPLICATIE: multi dintre cei cu care am vorbit mi-au spus ca nu simt craciunul. si nu cred ca asta se intampla din cauza crizei sau lipsei de bani sau ca ar fi intr-o stare conflictuala cu mai mult decat ideea de craciun – asa consumerist si de propaganda pentru cadouri cum a devenit el.

  • Cristian

    Ai dreptate. Declinul este mai mare la tineri. Parintii mei au primit mai multe dar totusi mai putine fata de alti ani.

  • pestedeuscat

    Cu siguranta ca SMS-urile astea tin si de educatie, valori, felul de a vedea sarbatorile etc.

    Totusi, in Romania, majoritatea oamenilor e formata tot din cei cu vederi oarecum conservatoare in legatura cu sarbatorile religioase. Astfel de mesaje de care am vorbit se regasesc de zeci de ani de zile in cultura romanului. Faptul ca au evoluat de la scrisori la felicitari la telefoane si la SMS-uri e doar o chestie de evolutie tehnologica.

    Facebook e inca un teritoriu virgin pentru majoritatea asta. E folosit in special de tineri din orasele mari, care da, vad altcumva sarbatorile (sa spunem mai putin conservator). Dar daca definim orasele mari ca fiind centrele universitare importante din tara (eu numar vreo 4 acum), inca ne mai ramane mai mult 75% din populatia tarii. Care locuiesc in orase in care sectorul public e, probabil, mai important din punct de vedere al locurilor de munca. Si care s-au vazut, dintr-odata, mai afectati de recesiune decat in Bucuresti, Timisoara, Cluj sau Iasi (de exemplu).

  • http://hann18al.wordpress.com/ hAnN18Al

    Prefer sa primesc mesaje de genul asta pe Facebook, Twitter, email etc. Nu stiu, dar cu cat inaintez in varsta nu mai gust siroposeniile aste primite pe SMS. In plus am senzatia ca ma invadeaza …
    Cred ca romanii mai si exagereaza cu uratul :smile:

  • meme

    Eu trimit carti postale; m-am saturat de yahoo, facebook etc.

  • Ovidiu

    facebook ar putea fi o posibila explicatie. Motivul zic ca este altul. Pur si simplu MODA sms-urilor cu mirosul de brad, cozonac, lumina si nasterea A TRECUT. A fost un val/curent/trend care a tinut cam 4 ani si acum a devenit desuet. Criza m-are nicio legatura.

  • http://www.friendsadvertising.ro tranca

    Ce tot vorbiti bai, frate. Am primit la smsuri… Da, adevarat ca mai putine ca in alti ani, da’ au venit ceva. Eu am urmatoarea opinie: ca urarile mass migreaza catre alte medii, mai ieftine sau gratis, iar sms-ul e pastrat ca semn mai serios de pretuire, mai personal. Urari deluxe, cum erau felicitarile pe vremuri. Cam asta am vazut si pe la aniversari anul asta, dealtfel, nuuuu?

  • meme

    Peste 5 ani nu o sa mai primiti niciun sms; o sa revenim la urarile facute in stil clasic; acum sa fim seriosi, apreciem mult mai mult un gest facut cu “sudoare” decat un sms scris in graba (si acela copiat de cine stie unde). A trimite un sms (cu urari de Craciun etc) a devenit ceva stupid, cel putin pentru mine.

  • vanina

    Buna seara!Sa intru direct in subiect,ok?Persoanele care trimit sms-urile astea de en gros si en detail luate de pe site-uri libidinoase sunt oameni de nimic, pt ei nu valorezi nimic, pt ei tu nu esti Gica unul singur, esti Ion 1,2,3,4…..Fiecare om este unic si sms,parerea mea treb sa aibe caracter personal si strecori acolo in sms cva legat de pers in cauza ca sa-si dea seama k acel msg este pt el nu pt toti Ionii!Numai bine:)

  • meme

    Cred ca de fapt alta este buba. Sa analizam problema din alta perspectiva, ce s-a intamplat in ultimii doi ani cu ofertele Vodafone, Orange, Cosmote? Multe minute …fara numar, altfel spus convorbirile directe au castigat in defavoarea sms-urilor; este mult mai usor sa suni pe cineva si sa-i urezi “un calduros bla bla bla” decat sa butonezi un sms “libidinos”.