I se spune “strategic generosity”

Comunicare Marketing

Ma gandeam, citind articolul lui Cristian despre propagation planning, la un exemplu recent in care consumatorul tintit nu este un scop in sine, ci un mijloc de a transforma in consumatori oamenii cu care interactioneaza (si pe care-i poate influenta) acesta. Acum doua luni, Josh Bernoff si Ted Schadler au anuntat ca prima lor carte, Empowered, poate fi descarcata gratis pentru Kindle pret de o saptamana.

Sursa foto

A da un lucru gratis in scopuri de marketing, sperand ca asta va face brandul cunoscut si va atrage cumparatorii poate, la fel de bine, sa se intoarca impotriva ta. Cei momiti de un produs pentru care n-au platit nimic pot sa-l perceapa ca fiind lipsit de valoare. Dar nu vorbim despre orice fel de produs si, cel mai important, nu vorbim despre orice fel de consumatori. Empowered este o intreaga filozofie despre cum sa-ti conduci compania imputernicindu-ti angajatii, ajutandu-i sa devina HEROes (Highly Empowered and Resourceful Operatives).

Nu numai angajatii pot fi HEROes, ci si consumatorii care, prin provocarea pe care o lanseaza companiilor, le ajuta sa progreseze (vezi Starbucks Idea sau Dell IdeaStorm). Devine clar, in acest punct, scopul din spatele generozitatii lui Bernoff si Schadler: transformarea cititorilor in HEROes, difuzarea acestui mod de a fi, generarea unor opinii si reactii publice (review-uri, tweet-uri) care sa invite/provoace la schimbare.

Pe langa popularitatea crescuta prin word of mouth, aceasta masura ii face pe cititorii care au primit exemplarul gratis sa simta ca au un rol in aceasta strategie de evanghelizare.

Ca sunt influentatori. Si, daca cititi articolul in care Bernoff explica who, how and why to give out free stuff, veti vedea ca privilegiatii beneficiari de free stuff din partea autorilor Empowered au ceva in comun: capacitatea de a influenta.

In the end, reluand mantra lui Farley, it’s not about the people you reach, but the people these people reach. Si, oricat ar insista DEX-ul ca generozitatea si strategia nu se asorteaza, eu zic ca putem gandi in nuante cand ne-amintim cum si-au promovat Bernoff si Schadler cartea. Pentru ca ei ii zic „generozitate strategica”.

Răspunsuri