Cum să duci o campanie digitală în print

Marketing

În numărul din octombrie a Entertainment Weekly, un tabloid american, The CW, un post de televiziune, a avut un insert digital. Acesta conține un display LCD care alternează între un promo al serialelor și un feed live al contului lor de twitter, @CW_Network.

Simpatic, dar nu s-a mai făcut?

Da și nu – revistele au mai experimentat cu implanturi digitale. Esquire își aniversa 75 de ani de existență cu o copertă animată, din e-ink:

În septembrie 2009, Pepsi și CBS, cu suportul tehnic celor de la AmeriChip, au avut un insert video, în numărul din septembrie a Entertainment Weekly, care promova Pepsi Max și serialele CBS:

Important este, că ambele erau animații înregistrate, care merg până se consumă bateria (în cazul Esquire, vreo 6 luni!)

De ce este o campanie digitală?

Now people need a little push to know what to watch because there’s so much television, [...] We believe that print is one of the vehicles where you want to get people to notice.
Alan Cohen, CEO OMD

OMD, agenția din spatele campaniei, avea deci o problemă. Și știau din experiență că un video într-un ziar atrage atenția (ei sunt și autorii campaniei Pepsi/CBS). Dar cu atâta augmented reality, s-ar putea să nu fie destul. Plus, o integrare cu social media, nu strică niciodată. Astfel, în loc de un simplu display, au inclus un smartphone, care să se paotă conecta la internet pentru date actuale.

Și ca să lanseze conceptul, au trimis un număr în avans, unei din cele mai mari publicații digitale, mashable:

Doar 1000 de numere au avut insert digital, deci după ce s-a auzit de el, cererea publicației (care costă 4$) și implicit a campaniei, a crescut. Din același motiv, costurile au fost scăzute, chiar dacă telefonul, un ABO A810, costă nou vreo 90$ (la noi se găsește pe câteva site-uri dubioase cu 572 Lei); costul de producție al unei reclame nu-l văd mai mare de 40$.

Răspunsuri