Experiență offline în online – Shopping

Marketing

Încheiem seria de fashion marketing, după ce am vorbit de trend-uri și menținerea audienței, cu shopping.

#DFS | Digital Fashion Shows

Vă propun să vă așezați comod pe canapea alături de cățel sau pisică. O limonadă cu mentă sau un must proaspăt de struguri și laptop-ul conectat la priză. Pentru că urmează un exemplu dramatic: Online-ONLY Catwalk Show!

Parola de conectare înlocuiește biletul pe care e trecut numarul locului tău în sală. Formatul Digital Fashion Show a fost lansat în premieră în luna februarie anul acesta și a fost deja folosit de Chloé, Pierre Balmain etc. Această inițiativă permite unui public specializat (presă, bloggeri) dar și consumatorilor de fashion să vizualizeze direct de pe calculatorul personal, iPhone sau iPad, în baza unei invitații speciale, show-uri de moda în care sunt prezentate colecții de fashion. Show-urile propun o experiență online complexă, similară, ba chiar mai bogată decât offline pe o parte sau alta e catwalk-ului. La dispoziția cyber-spectatorilor au fost puse galerii foto ale articolelor vestimentare și ale accesoriilor prezentate în show, ședințele de make-up, tot tacâmul. Sunt prezentate informații detaliate ale fiecărui articol în parte însoțite de recenzii care dezvăluie filozofia și inspirația creatorilor.


#SLO | Shoppable Looks Online

Buuun. Ai hrănit câinele? Și pisica? Atunci uită-te la asta:

Uhm? Cum ți se pare? Ce-ai zice să poți să personalizezi un Digital Fashion Show după chef și preferințe? Topshop s-a focusat prin această inițiativă pe ideea de a oferi utilizatorilor posibilitatea de a personaliza un online LIVE streaming difuzat în cadrul London Fashion Week. Mai exact a lansat o serie de variante inovative de angajare ‘one-to-one’ a consumatorilor într-un catwalk, cum ar fi posibilitatea de a customiza virtual, ținutele folosite de modele pe catwalk.

Experiența propusă de organizatori pe parcursul transmisiei live, permitea utilizatorilor să schimbe culoarea articolelor vestimentare și a accesoriilor în funcție de preferințe. Articolele modificate de fani, puteau ulterior să fie rezervate prin intermediul unei pre-comenzi, cu livrare în sezonul viitor. În plus, colecțiile de articole vestimentare și accesorii purtate de modele în show, puteau fi cumpărate cu livrare în 48 de ore, iar muzica folosită în timpul filmarilor, putea să fi comandată imediat via iTunes. Suplimentar, prin intermediul unui buton “shoot the show”, fanii aveau opțiunea să dea share în timp real, oricărui moment din show.

La experiența de entertainment s-a adăugat o provocare și mai interesantă adresată utilizatorilor pe platforma Twitter. Un buton “tweet off”, încuraja fanii să realizeze o recenzie a show-ului într-un text de maxim 140 caractere. Cel mai bun text, era premiat cu un bilet VIP pentru sezonul urmator.
Această inițiativă de interacțiune cu consumatorul a oferit celor de la Topshop insight-uri valorose:

  1. ce articole vestimentare își doresc consumatorii în magazinul virtual și, mai ales
  2. care sunt preferințele de culoare.

9. #SV | Shopabble Video

În continuarea paragrafului de mai sus, ta-daaa! Acum poți să cumperi în timp ce vizionezi un film. Nu glumesc! De altfel, inițiativa Only Jeans a plecat de la Festivalul de publicitate Cannes Lions cu un leu de aur în buzunar, leu câștigat anul acesta în categoria Cyber.

Only Jeans descrie proiectul ca pe un catalog video de fashion, film, jocuri, muzică, primul mediu online de video-retail la cerere. Poftim!? Bun. Inițiativa permite utilizatorilor să facă stop cadru în timpul vizionării filmului printr-un simplu click. Click-ul te introduce într-un catalog interactiv. De aici, experiența se dezvoltă spre nivele superioare de interactivitate (browse, like, pin, tweet) oferind opțiunea ‘Buy Now’.

Creat pentru un target tânăr, fete între 16 și 25 de ani, proiectul video propune și o componentă de gaming, încurajând consumatorii să interacționeze cu protagoniștii și să influențeze povestea acestora. De exemplu, în scenariu apare o scena în care poți să alegi dacă să furi sau nu o pereche de blugi virtuali. What?! Surpriza totală a fost când unii din fanii care au ales să “fure” perechea de blugi, au și primit-o acasă pe bune, șiii… gratis. “Say what again…”

Punctul culminant a fost atins prin editarea unui catalog virtual care lista tuturor articolelor vestimentare și accesoriile pe care utilizatorul le-a vizualizat în timpul experienței de browsing. Acest catalog putea fi vizualizat oricând, share-uit în Social Media, oferind astfel din nou și din nou ocazii de cumpărare. In cifre, ‘The Liberation’ a strâns 280,000 de vizualizări unice în 2 săptămâni de la lansare, și a generat 442% rată de interacțiune cu Only.com. Fără comentarii.

Și muuuulte altele

Bally

Prin intermediul unei aplicații mobile, Bally și-a invitat consumatorii să fotografieze produsele lor favorite din magazinele Bally în schimbul șansei de a câștiga un discount de 40% pentru cele mai râvnite articole. Promoția a continuat timp de 2 săptămâni de la lansare, cu un discount de 20%. Nu am încercat aplicația dar sunt convins că include și componente de social media (share, pin, tweet…etc).

Revista Glamour ediția USA

Ediția americană Glamour a realizat în New York, un perete virtual de cumpărături pentru produse de frumusețe. Shopping Wall-ul permite utilizatorilor de smartphone-uri să cumpere produse prin simpla scanare unor coduri de bare 2D. (http://goo.gl/fHqvj) Produsele cumpărate sunt livrate direct la adresa lor de acasa. Ideea a fost inspirată dintr-o inițiativă Tesco implementată cu succes supercalifragilistic în Corea de Sud anul trecut. (http://youtu.be/nJVoYsBym88)

Concluzie

Ar putea crea oare cineva o realitate virtuală atât de interesantă încât consumatorii să o accepte din proprie inițiativa, o realitate în care să se integreze până la a o confunda cu realitatea de zi cu zi? Mi-aș permite un răspuns pozitiv – cel puțin teoretic. Cyber-inițiativele celor mai importanți playeri din digital, rata de răspuns și interactivitate a fanilor, rezultatele în vânzări obținute de mulți dintre ei conform statisticilor, toate sugerează că ăsta e viitorul.

Răspunsuri