Experiență offline în online – Cum să-ți menții audiența

Marketing

Continuăm seria de articole pe tema marketing-ului de fashion, offline în online. Primul articol îl găsiți aici.

#DSK | Digital Social Kaleidoscope

Ți-ai lansat noua colecție cu succes. Câțiva fani ai tăi, au fost urmăriți pe stradă de paparazzi, vreo două săptămâni înainte de lansarea oficială a colecției. Super buzz! Ce faci însă în continuare? Cum faci să îi păstrezi în continuare activi și interesați de brandul tău și de produsele tale și pe ceilalți 99% din fani tăi?

Check this out:
Mimco, un brand de accesorii și bijuteri din Australia, a lansat o inițiativă digitală numită ‘The Social Kaleidscope“. Prin intermediul acesteia, își invita fanii să creeze mici opere de artă personalizate prin îmbinarea unor imagini care prezintă produsele din noua colecție cu imagini din portofoliul personal. Prin selectarea a trei forme geometrice diferite, utilizatorii pot importa fotografii din conturile lor de Facebook, Twitter, Pinterest sau Instagram, pe care să le combine cu fotografiile produselor Mimco. Evident, colajele realizate puteau fi share-uite cu prietenii prin intermediul rețelelor de Social Media, la alegere. Pentru un extra twist de credibilitate, Mimco a implicat în campanie o serie de personaje avizate – VIP-uri din industria de fashion bine cunoscute de publicul țintă din Australia – care aveau rolul de ‘tastemakers’.

#IWBC | Instagram Concurs de fotografie Word-based

Kenneth Cole a recrutat o echipă de experți în cultură pe post de curatori și juriu al unui concurs promovat pe Instagram. Concursul invita fanii să posteze fotografii pe baza unor cuvinte inspiraționale propuse de organizator pe parcursul concursului. Cuvintele propuse până acum au fost: “impact”, “provocator”, “putere”, “rebel”, “atitudine”, “spontan”, “iconic” “scandalos”.

Inițiativa a avut ca scop celebrarea lansării liniei premium ‘Kenneth Cole Collection’. “Alătura-te colecției de voci”, sau “Exprima-te prin stil. Vorbește prin imagini. Fă o declarație prin Instagram” – au fost headline-urile folosite în promovarea concursului. Pentru a intra în program, trebuia să urmărească @KennethColePRD pe Instagram, să posteze acolo fotografii care ilustrau cuvintele propuse în fiecare săptămână folosin hashtag-urile #KCCVoicess si #impact, #provocative… în caption-ul fotografiei postate. Kenneth Cole a dat startul concursului împărtășind fanilor ideea lui despre “impact” în New York City:

#G+Hangouts

Site-ul de cumpărături online Lyst și-a propus să organizeze pentru fanii de pe Google+ întâlniri LIVE în backstage cu cei mai importanți influențatori de opinie prezenți la New York Fashion Week în toamna aceasta. Inițiativa presupunea realizarea unei serii de materiale filmate cu puțin timp înainte de show-ul NYFW, interviuri realizate în culise cu cei mai importanți editori, bloggeri, designeri de fashion prezenți la eveniment.

În același timp, 7 alți intervievatori au fost invitați prin intermediul platformei Google+, să se conecteze de la distanță și să își adreseze propriile lor întrebări. Fanii au fost invitați să urmărească “The Hangouts” LIVE pe YouTube unde aveau posibilitatea să pună la rândul lor întrebări, cu condiția ca întrebările să fie postate în avans pentru a fi preluate la timp de operatorul de interviu. La finalul fiecărui show, Lyst a publicat pe G+ materialul video filmat însoțit de colecția preferată a fiecărui influențator de opinie intervievat.

Răspunsuri