Vitrina ca instrument de marketing

Marketing

In timpul unei scurte iesiri de weekend a venit si ideea temei de azi: vitrinele magazinelor si rolul lor de instrument de marketing si vanzari.

Desi scopul efectiv al vitrinelor – atragerea cumparatorilor – este evident pentru toata lumea, nu m-am gandit pana acum cu atentie la faptul ca vitrina este ea insasi o componenta importanta de marketing pentru un brand, indiferent de produsele pe care acesta le ofera. Si asa am ajuns la scopul nr 2 al vitrinelor, as zice insa aproape la fel de important ca primul: sustinerea comunicarii unui brand.

O vitrina trebuie sa comunice o idee unitara, sa aiba la baza crearii si amenajarii ei o poveste si un mesaj-cheie ce se vrea transmis trecatorilor si care nu este intamplator ales, facand parte din intreaga strategie de brand. Nu este deloc un task usor sa transformi o vitrina intr-un canal de comunicare eficient, de sine statator, aici intervin elementul creativ, personalitatea brand-ului si pozitionarea sa in mintea consumatorilor. Un exemplu foarte bun de vitrine ce pastreaza o tema clar conturata, derivata in rezultate interesante am vazut la Chanel, care in decembrie 2011 a ales sa expuna in fiecare vitrina de magazin elemente specifice unui oras anume, sa redea o parte din imaginea anumitor locuri ca: Paris, Viena, Istanbul, Londra, Venetia.


Foarte corect: e nevoie de un buget investit pentru a realiza o vitrina atractiva, insa bugetul trebuie sa aiba ce sa sutina: idei creative si o viziune potrivita imaginii brand-ului. Iar la aceasta sectiune, fiecare alege sa isi prezinte produsele cum considera; unii merg pe extravaganta, Louis Vuiton are cateva exemple bune de prezentare „diferita” a produselor, altii sunt mai cuminti si se mentin pe ideea de simplu, curat dar…corect – vezi Tommy Hilfiger – iar unii nu par sa „experimenteze” mai deloc – vezi Bershka. Nu facem o comparatie intre cele 3 exemple astfel incat sa spunem cum e bine, cum e rau, fiecare isi cunoaste targetul pana la urma, insa analizand strict din punct de vedere al impactului vizual, este clar ca „diferitul” atrage si iese in fata.

Gandindu-ne si ca este arhicunoscut conceptul de „window shopping” primim inca o confirmare a faptului ca mare parte din targetul tintit poate fi chiar acolo, in fata vitrinei din strada/ din mall si ca fix acolo se „cladeste” o foarte buna oportunitate de a comunica cu cei din target.

Răspunsuri