Talk of the Town: Pinterest

Marketing

Despre Pinterest am mai adus noi vorba putin la inceput de an, cand vi-l recomandam ca o mica retea sociala specializata, care spices things up a bit in relatia rutinata a cetateanului cu Facebook sau Google+.

Pinterestingly enough, lumea vorbeste din ce in ce mai mult si mai tare despre ceea ce TechCrunch a considerat a fi Best Start-Up of 2011. Ne intoarcem si noi privirile asupra fenomenului si va aducem la cunostinta urmatoarele:

In primul rand, ce-i cu Pinterest-ul asta?

Daca nu-l aveti inca, rugati-va un prieten (e.g. fishingtonpost arond fishingtonpost ro) care il are sa va dea invite pe mail, caci deocamdata asta-i sistemul dupa care functioneaza . Odata ce va conectati cu Facebook sau Twitter la taramul acesta fermecat, veti vedea ca puteti sa va instalati Pinmarklet-ul, pe care il adaugati la brower. El va permite ca, de fiecare data cand descoperiti pe un site ceva ce ati vrea sa impartasiti cu ceilalti, sa ‘pin’-uiti lucrurile respective. Mai precis, aveti niste board-uri, pe care le denumiti cum vreti, unde vor aparea pozele pin-uite, cu link la site-ul respectiv. Tot ce pin-uiti pe boarduri este vazut, like-uit si repin-uit de cei care va urmaresc.

Gura targului zice ca e contagios, time-consuming si ca s-ar potrivi mai mult celor care organizeaza nunti, amatorilor de DIY si celor carora le place sa gateasca si sa calatoreasca, ceea ce nu neaga nimeni. Insa, in afara de asta, instinctul nostru de Spirifish stie ca acolo unde-si baga Facebook Open Graph coada, e rost de arginti si, implicit, de strategii de marketing.

Nu e de mirare ca, din cei peste 10.4 milioane de utilizatori inregistrati pe Pinterest, peste 9 milioane vin de pe Facebook. Stai frumos pe Facebook si in coltul din dreapta vezi ce asculta pe Spotify prietenii din alte colturi ale lumii, ce Louboutini a pin-uit prietena cea mai buna pe Pinterest, ce castel exotic a pin-uit prietenul prietenei pe Pinterest si  arunci un ochi sa vezi despre ce e vorba. Before you know it, au trecut doua ore, cateva board-uri si cine-mai-stie-cate pin-uri si repin-uri.

ComScore spune ca e site-ul independent cu cea mai rapida crestere ever, care a reusit sa ajunga la 10 milioane de vizitatori unici pe luna (in Statele Unite) ca nimeni altul de repede. Intrucat orice pin face trimitere la site-ul vizitat, brandurile incep sa caute cele mai bune metode pentru a-si face prezenta online cat mai pinnable. Daca va intrebati care este circuitul banilor in natura inainte de a intra in conturile Pinterest, avem doua cuvinte pentru voi: affiliate links. Faptul ca isi monetizeaza site-ul aflat inca in versiune beta si modul in care fac asta cei de la Pinterest a starnit o intreaga dezbatere, despre care puteti citi mai multe aici.

Cum se face ca un site de bookmarking creat inca din 2010 n-a spus mai nimic, nimanui pana acum, asta numai Open Graph stie. Cert este ca vin vremuri interesante pentru cei 16 oameni din echipa Pinterest, iar marketerii tocmai au castigat un taram nou de explorat si exploatat. Un taram plin de fete, dupa cum graieste infograph-ul de mai jos. Sursa.

Răspunsuri