Avantajele comunicarii pe social media

Marketing

Sa continuam ce am inceput saptamana trecuta. Esti in continuare un brand indecis, care a aflat mai multe despre cum sa patrunda pe social media si despre cum sa isi depaseasca teama de mediul online. Ramane insa de vazut care sunt avantajele acestui tip de comunicare, in afara de costurile reduse.

O sa reiau totusi ideea privitoare la costuri. Da, social media costa. Putin, dar costa. Este nevoie de timp, de o persoana de incredere care sa cunoasca foarte bine tone of voice-ul brandului, de rabdare si perseverenta, de strategie si, in mod ideal, de planning. Comunicarea pe social media poate sa fie la fel de bine si neplanificata, instinctiva. Cred ca un melanj intre aceste doua forme este situatia perfecta: comunici avand anumite directii, dar si conjunctural.

Social media ajuta la consolidarea imaginii brandului tau si la sporirea awareness-ului. Ca rezultat, nu se distinge deloc de old media. Ceea ce difera sunt mijloacele prin care ajungi la consumator. In loc sa-i  sari in ochi la metrou, unde poate nu ai suficient timp pentru a-l face sa fie interesat cu adevarat de ceea ce ii oferi, il poti aborda pe Facebook. Daca suna fantezist, uite si dovada.

Aceste mijloace amintite mai sus sunt in fapt si avantajele social media, fiind legate de tipicul noului mediu:

  • Iti aperi in timp real reputatia. Ai posibilitatea de a raspunde instant atunci cand cineva te ataca – intr-o publicatie, pe alt site, la tine pe cont etc.  Ford este un exemplu bun.
  • Daca nu e nevoie sa-ti aperi reputatia (de regula, aceasta necesitate apare in momentul unei crize), o consolidezi
  • Extinzi reach-ul la cei care folosesc internetul in scopuri sociale. Fara sa ma credeti pe cuvant, sunt multi.
  • Odata ce ai strans oameni pe contul tau oficial, esti stapan pe conversatie. O starnesti, o carmuiesti, o fructifici.
  • Creezi un sentiment de familiaritate. Oamenii se obisnuiesc cu prezenta ta online, cu stilul tau, cu produsele si brandul tau. Familiaritatea aceasta nu trebuie in schimb sa se transforme in monotonie.
  • Paginile oficiale de Facebook sunt din ce in ce mai sociabile si asta fiindca pot fi, la randul lor, fanul altor pagini – un link exchange adaptat la filosofia facebookiana.
  • Poti sa construiesti o comunitate. Desi suna ambiguu, oamenii pe care ii aduni au ceva in comun din momentul in care au apasat butonul de like. De aici, depinde de tine incotro ii duci.
  • Consumatorilor le plac comparatiile. Asa ca acum compara brandurile si prin prisma activitatii lor pe social media. Poate ca esti mai bun decat alt brand pe online fiindca esti mai bun si in viata reala.
  • Consumatorii tai sunt de fapt cei care te promoveaza pe social media. Prezenta ta online nu trebuie sa fie una axata pe o promovare agresiva, ci mai degraba indreptata spre mediere.
  • Apropierea fata de consumator (fiindca le vorbesti direct) genereaza insighturi. Ajungi sa-ti cunosti mai bine publicul tinta si deci sa-i intelegi mai bine nevoile. Si nu strica sa faci eforturi in directia asta.

In cele din urma, avantajul incontestabil pe care il are social media este firescul. Ajungi sa fii o parte, chiar daca infinitezimala, din viata consumatorilor tai. Acestia dau de tine direct, fara sa se mai chinuie cu scrisori, mailuri redirectionate si altele. Poate ca tehnologia ne-a facut mai lenesi, dar aceasta este in avantajul brandurilor. Acum nu doar site-urile sunt cartea de vizita in format digital a brandului, ci si comunicarea pe social media.

Răspunsuri