Pizza si marketing galactic

Marketing

Romania pare a fi ultima frontiera inainte de ultima frontiera. Pentru ca tocmai ce ne-am ales cu un nou lant international de pizzerii, ca americanii in cauza de la Domino’s Pizza se pregatesc pentru orizonturi mai indepartate.

Mai intai, putin context. In 2001, rivalii de la Pizza Hut deveneau primul lant de gen care isi livra produsele astronautilor de la Statia Spatiala Internationala. Zece ani de progres tehnologic mai tarziu, ramura din Japonia a celor de la Domino’s anunta ca va deschide primul restaurant pe Luna. Investitia de peste 15 miliarde de euro, dintre care o treime ar fi fost rezervate celor 15 drumuri cu racheta necesare, ar parea, din prima, cam inutila, din moment ce nu exista nicio fiinta consumatoare de pizza pe Luna, dupa cunostintele noastre actuale.

Evident insa ca este vorba de un stunt publicitar, pe a carui natura n-am putut-o deslusi din pagina lor de Internet. La fel de evident este si faptul ca nimeni din partea opusa a Eurasiei n-ar fi inghitit o astfel de poveste. Insa cum un asemenea gen de buzz trebuie sa aiba si un strop de adevar in constiinta targetului, deducem ca japonezii nu ar crede calatoriile in spatiu atat de inaccesibile.

De fapt, de multe ori e indeajuns sa repetam un lucru intr-atat de mult incat vom ajunge sa-l credem. E valabil, intr-unele cazuri si pentru publicitate, dar asta e deja alta poveste. Concluzia este insa ca puterea ideilor e probabil cea mai puternica. Cine crede in ideea sa o sa ajunga sa creada ca doar cerul e limita.

Răspunsuri