Media IQ: Topul celor mai mediatizate marci de automobile

IQ Analysis

Domeniul auto este un subiect abordat constant in presa, dovadă si numarul foarte mare de articole in care sunt prezente principalele marci de automobile. In primele trei luni ale anului 2011 au fost scrise 74596 de articole in care exista mentinuni despre acest subiect.

Primele trei locuri din clasament sunt ocupate de Dacia (11992 mentiuni), BMW (7098 mentiuni) si Mercedes (6837 mentiuni) in timp ce la coada clasamentului se afla Subaru (446 mentiuni), Alfa Romeo (321 mentiuni) si Land Rover (197 mentiuni).

Top 10 in functie de numarul de mentiuni

Top general in functie de numarul de mentiuni in presa

Foarte interesant este ca marci cu vanzari modeste se bucura in continuare de o mare prezenta in presa si social media: Mercedes, Porsche, Toyota, Nissan, Honda, Fiat.

Mentiuni în presa versus vanzari

Peste 50% din numarul total de articole este monopolizat de primele cinci marci auto: Dacia, BMW, Mercedes, Renault si Ford.

Majoritatea articolelor se incadreaza in categoria auto, dar pentru anumite marci de automobile sunt articole si in alte categorii: justitie, vedete-monden, sport, politica si cultura, in functie de asocierea voita sau mai putin dorita cu anumite evenimente sau persoane.

Datele statistice pentru vanzari au fost preluate din buletinul statistic APIA.

Monitorizarea MediaIQ cuprinde peste 60,000 de surse media.

Răspunsuri