Media IQ: Superbrandurile in presa romaneasca

IQ Analysis

Studiul realizat de Consumer Superbrands 2010 în România poziţionează Google pe primul loc, urmat de BMW şi Coca Cola. Topul a analizat 1150 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii.

Pornind de la acest clasament, am încercat o ierarhizare din perspectiva mediatizării acestor branduri în media autohtone. Monitorizarea articolelor de presă din ultimele 6 luni păstrează motorul de căutare pe primul loc, cu 6.497 apariţii. Motorul de căutare este urmat de două branduri auto: BMW, care a înregistrat puţin peste 5.000 de apariţii şi Mercedes Benz, cu 4.713 apariţii. De observant, diferenţa semnificativă dintre primele 5 branduri şi ultimele 5, in privinta numărului de mentionări din presa romanească.

Dacă în topul Superbrands România 2010 Sensiblu ocupă ultimul loc, în ceea ce priveşte numărul apariţiilor din presă, lanţul de farmacii deţine poziţia a 8 – a. Cele mai puţine menţionări în media autohtone le-a înregistrat, în ultimele şase luni, Jack Daniel’s (48 apariţii).

Monitorizarea MediaIQ a fost realizată în perioada 13 iunie 2010 – 16 decembrie 2010 si a inclus peste 700 de surse media. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, siteuri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio.

Sursa analiza: Media IQ

Răspunsuri