Cele mai mediatizate branduri romanesti

IQ Analysis

Topul celor mai puternice 50 de branduri românești, realizat de revista Biz şi compania de research Unlock şi făcut public în cadrul evenimentului BrandRo de pe 8 septembrie, a avut un impact considerabil în mass-media. Monitorizarea MediaIQ arată 71 de menţionări în presa centrală şi locală pentru “cele mai puternice branduri româneşti” şi “BrandRo”.

Raportul MediaIQ face o paralelă şi totodată o diferenţă între poziția ocupată de un brand în topul BrandRo și acoperirea mediatică a acestuia, cuantificată prin numărul aparițiilor brandului în presă. Nu întotdeauna cele mai puternice branduri sunt şi cele mai mediatizate. Asta o demonstrează analiza realizată de MediaIQ. Dacă în topul celor mai puternice 50 de branduri româneşti, Borsec deţine prima poziţie, la capitolul menţionări în presă, marca ocupă locul 18, cu 198 apariţii în presa ultimelor şase luni.

Clasamentul celor mai mediatizate branduri româneşti este condus de Dacia, care a înregistrat 9.663 apariţii în sursele media autohtone şi care în topul BrandRo deţine poziţia a doua. Pe scurt, la nivel mediatic, Dacia a fost o marcă mai “atrăgătoare” pentru mass-media decât Borsec. Motivul: lansarea modelului Duster de la începutul acestui an. Topul menţiunilor este continuat de BCR cu puţin peste 5.000 apariţii, Petrom (3.937) şi BRD (3.589).

1.1 Topul celor mai mediatizate branduri româneşti

Analiză comparativă – Share of Voice – Top branduri româneşti

1.2. Topul celor mai mediatizate branduri româneşti

Analiză comparativă – Share of Voice – Top branduri româneşti

În ultimele şase luni, brandul auto Dacia a fost unul din subiectele cu notorietate pentru presă autothonă. Mixul de media arată o evoluţie accentuată în privinţă cotidienelor locale şi naţionale două din cele mai active tipuri de surse.

Analiză media mix – Dacia

Interesant de menţionat este faptul că în topul celor mai mediatizate mărci autohtone se regăsesc toate cele patru branduri bancare menţionate şi în studiul BrandRo (BCR, BRD, CEC, Banca Transilvania). Dacă studiul BrandRo poziţionează CEC pe locul 39, menţionările în media românească plasează brandul pe poziţia a cincea, cu peste 2.500 apariţii.

Topul celor mai mediatizate branduri bancare

Analiză comparativă Share of Voice – branduri bancare

Analiza media mix realizată pe BCR arată că cea mai mare parte a articolelor au apărut în cotidianele naţionale. Acestea sunt urmate de bloguri şi cotidiane locale.

BCR – Analiza media mix

Primele două poziţii ale clasamentului celor mai mediatizate branduri de bere sunt ocupate de Ursus şi Timişoreana, branduri din portofoliul Ursus Brewerries. Lupta dintre aceste două mărci este foarte strânsă atât în ceea ce priveşte numărul menţionărilor în presă, cât şi în privinţa notorietăţii în rândul consumatorilor (studiul BrandRo). Cu menţiunea că rolurile sunt inversate în aceste două cazuri.

Topul celor mai mediatizate branduri de bere

Bergenbier este brandul care ocupă cea de-a treia poziţie, cu 489 apariţii, dar şi brandul clasat pe locul 12 în studiul BrandRo. Veşnica luptă publicitară dintre Timişoreana şi Bergenbier este susţinută şi la nivelul mediatizării. Marca din portofoliul Ursus Brewerries deţine o cotă de piaţă cu 8% faţă de Bergenbier.

Analiză comparativă Share of Voice – Branduri de bere

Televiziunile sunt vedetele industriei de comunicare. Dar nu şi când vine vorba de mediatizare. Singurul brand TV din clasamentul celor mai puternice branduri româneşti este Pro TV, care deţine prima poziţie după numărul de apariţii.

Topul celor mai mediatizate televiziuni

Nu este surprinzător ca Pro TV este cea mai mediatizată televiziune, având în vedere că este şi cea care are cea mai mare audienţă din România. Surprinzătoare este poziţia secundă pe care o deţine TVR 1, în faţă televiziunii trustului Intact, Antena 1. La fel de suprinzator este numărul mic de apariţii înregistrate de Prima TV (37).

Analiză comparativă Share of Voice – Branduri TV

Monitorizarea MediaIQ a fost realizată în perioada 15 martie – 9 septembrie 2010 şi a inclus 780 de surse media (bloguri, agenţii de presă, site-uri generaliste, dar şi specializate, variantele online ale celor mai importante publicaţii naţionale şi locale, dar şi ale principalelor posturi de televiziune). Zonele de interes pe baza cărora MediaIQ a făcut monitorizarea includ domenii precum administraţie, politică, imobiliare, finanţe, auto sau media.

Răspunsuri