Publicitatea si oamenii ei

IQ Analysis

Analizele MediaIQ pentru Internetics 10 ani

Avem o industrie de comunicare. Ce facem cu ea? O monitorizăm, este răspunsul firesc. Ei bine, cel mai mediatizat grup de comunicare din România este McCann Erickson România, cu 153 de apariţii în cele 780 de surse media pe care le monitorizează MediaIQ. Compania este urmată la mică distanţă de Leo Burnett, cu 124 de apariţii şi de Publicis România (77 apariţii). Ca punct de plecare, MediaIQ a folosit acest clasament, realizat de Ziarul Financiar şi publicat în 2010, în anuarul “Cei mai mari jucători din economie”. La monitorizare am adăugat şi grupul de publicitate Tempo.

Topul celor mai mediatizate grupuri de comunicare

Dacă The Group ocupă prima poziţie după cifra de afaceri, în clasamentul mediatizării compania deţine a patra poziţie cu 45 de menţionări în presa autohtonă, în ultimele şase luni. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu Ogilvy Group, care după topul publicat de Ziarul Financiar, deţine poziţia a doua. Compania a înregistrat în ultimele şase luni nici mai mult, nici mai puţin de 7 apariţii.

Analiză comparativă – grupuri comunicare


Analiză evolutivă – grupuri comunicare

Grupul cu cele mai puţine menţionări este Centrade Saatchi&Saatchi, cu doar 4 apariţii; în acelaşi timp agenţia de publicitate Saatchi&Saatchi a înregistrat, în aceeaşi perioadă, 62 apariţii.

Şi pentru că am monitorizat grupurile de comunicare din România, a venit rândul managerilor şi al celor care le-au fondat. Primul în topul celor mai mediatizaţi oameni din industria comunicării este Cristian Burci, cu 101 apariţii. Îl urmează Bogdan Enoiu cu 77 apariţii, apoi Ştefan Iordache (53 menţionări), fondatorul grupului Leo Burnett şi Radu Florescu (53 aparitii). Acelaşi număr de menţionări îl au şi Veronica Savanciuc şi Teddy Dumitrescu (16).
Ultimul pe lista este Adrian Dura, managing director Euro RSCG Bucharest (parte a grupului Havas România), cu doar 3 apariţii.

Interesant este faptul că domeniile în care au apărut materiale care au menţionat numele lui Cristi Burci, sunt “media”(36 articole), “economie” (31) şi “politică” (19). La fel, numele lui Bogdan Enoiu este menţionat în “sport” (29 articole) şi “vedete-monden” (9 articole). E adevărat, domeniul “media” a avut 41 de articole. Asta şi datorită implicării acestor personaje în alte segmente de activitate şi business în afară de publicitate (Cristian Burci conduce Internaţional Railway Systems – IRS, Bogdan Enoiu este organizatorul BCR Open). Numele ceilorlalti reprezentanţi ai industriei de publicitate apar proponderent în articole din domeniul “media”.

Cele mai active publicaţii
Când vine vorba de publicaţiile care au mediatizat atât numele acestor grupuri de comunicare, cât şi ale managerilor care le conduc, nu putem spune decât că acoperirea editorial a fost destul de modestă. E adevărat, publicaţiile sau secţiunile de profil pot fi numerate pe degete.

În privinţa grupurilor de comunicare, AdPlayers a fost cea mai “activă” publicaţie, cu 73 de articole scrise în ultimele şase luni. E urmată, la o distanţă foarte mică, de Daily Business (63 articole). Trebuie precizat că MediaIQ monitorizează variantele online ale publicaţiilor. Continuând explicaţia, de exemplu, sursa Ziarul Financiar este varianta online a publicaţiei (adică, ZF.ro).


Top publicaţii – grupuri de comunicare

Numărul de articole este semnificativ mai mic când vine vorba de personajele monitorizate. De exemplu, cea mai activă publicaţie pe acest segment, AdPlayers, a avut doar 28 de articole în ultimele şase luni. Aceasta este urmată de Daily Business cu 27 articole şi Paginademedia.ro cu 20.

Top publicaţii – personaje

Monitorizarea MediaIQ a fost realizată în perioada 30 aprilie – 02 noiembrie 2010, a inclus 780 de surse media şi a însumat exclusiv apariţiile generate de numele grupurilor de comunicare, fără a lua în calcul suma apariţiilor generate de numele tuturor agenţiilor membre ale fiecărui grup. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, siteuri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio. Lista surselor monitorizate poate fi găsită aici.

Descarca varianta PDF

Răspunsuri