MediaIQ: Top 5 Branduri pe Facebook US, in presa romaneasca

IQ Analysis

Sursa: http://www.mediaiq.ro/

Ce îi face pe internauţii americani să dea “Like” pe pagina de Facebook a unui anumit brand? Foarte simplu: promoţiile. Cel puţin acesta a fost răspunsul dat de 40% din respondenţii studiului realizat de ExactTarget şi CoTweet. Pe baza acestui studiu am făcut o scurtă analiză a modului în care aceste branduri au fost prezente în mass-media din România.

Clasamentul aproape că se inversează. Cea mai mediatizată marcă în presa ultimelor şase luni a fost iTunes, cu 343 apariţii. Poziţia a doua este ocupată de Dove cu 152 menţionări în sursele media. E adevărat, Walmart nu şi-a făcut intrarea pe piaţă din România, iar Oreo este un brand care abia în aprilie s-a aşezat pe rafturile autohtone. Surpriza vine în schimb în ceea ce priveşte brandul Victoria’s Secret, care a înregistrat doar 11 apariţii în presa autohtonă. Monitorizarea MediaIQ a fost facută pe o perioadă de şase luni şi a inclus 780 surse media.

Odată cu topul celor mai “populare” branduri pe Facebook in USA, studiul vine şi cu câteva observaţii interesante. Una din ele sună cam aşa: doar 17% din cei intervievaţi au devenit clienţii brandurilor care au conturi pe Facebook. Asta îmi aduce aminte de un alt studiu realizat de agenţia digitală 360i şi axat pe interacţiunea internauţilor cu brandurile care au conturi pe Twitter. Concluzia: “utilizatorii de Twitter nu vorbesc cu şi nici despre brandurile care au cont pe această platformă socială”.

Răspunsuri

  • eu

    proba de microfon 2… 2….