Bogdana Butnar vs. Fishington Post

Invitatul săptămânii

Planner, publicitar, blogger, specialist digital, communication maverick… Ce meserie ai, Bogdana?

Sunt specialist in marketing cu inclinatie catre marketing digital in ultima vreme. Daca ma cautati in nomenclator nu cred ca sunt pe acolo dar cred ca in ziua de astazi numai 1/3 din meseriile pe care le practicam apar in nomenclatoarele oficiale.

Cine e Ingrid Fox?

He heeeeee, Ingrid Fox e cea care mi-a obtinut primul job in mediul digital. Ea e practic responsabila de faptul ca astazi, cand lumea vorbeste despre mine, o face mai ales in context de online. Ingrid e numele meu in Second Life, un personaj cu care am testat apele cand s-a lansat Second Life si care acum hiberneaza undeva pe acolo. Din cauza ei Bogdan Enoiu mi-a dat pe mana MRM acum 4 ani, pentru ca pentru el eram singurul om care vorbea despre nebunii gen lumi virtuale si a decis el ca m-as potrivi cu jobul de manager de agentie digitala.

BogdanaButnar.ro e pasul urmator sau un alter ego :) – ce s-a intamplat cu On Comms Design, s-a inchis sau e suspendat?

On comms design a evoluat dar decizia de a renunta la el a fost una luata pe considerente practice la momentul respectiv. Am renuntat in primul rand la platforma de blogging de acolo, pentru ca am primit sfaturi de la oamenii mai destepti decat maine, sa incerc sa misc blogul catre ceva mai profi si pentru asta sa ma mut pe un CMS care imi oferea mai multe optiuni. Ulterior mi-am dat seama ca in Romania conceptul de communication design este complet necunoscut, usor intraductibil si pentru ca am inceput sa scriu mult mai des in romaneste si mult mai multe posturi de “opinie” am decis ca e momentul sa-mi detin si numele online si asa s-a nascut bogdanabutnar.ro. Mai erau o serie de argumente tehnice legate de unde venea traficul, de probleme cu postarea bilingva, dar astea sunt detalii.

Bio-ul lui Zoso de pe twitter zice ca el lucreaza pentru tine, la agentia ta. Cum e asta. Ai agentie sau face zoso misto?

Este o gluma intre noi doi. Am facut la un moment-dat un pseudo teasing, ca sa enervam pe cineva, asa ca o farsa, si de atunci lui i-a ramas descrierea aia acolo.

Esti admirabil de mobila. Iti place asa de mult sau construiesti ceva?

Ce inseamna asta, “admirabil de mobila”, ca am avut mai multe joburi, ca mi-am schimbat “specializarile”? Urmaresc un plan si un concept, noutatea. Imi place sa invat, imi place sa inteleg ce e nou dar pastrez constant domeniul “marketing/comunicare”. Daca te uiti la ce am facut am fost mereu acolo.

Uite, noi pe fishington incercam sa tinem cu consumatorul. Tu ce crezi despre publicitate / comunicare?

Cred doua lucruri, ca trebuie facuta cu profesionalism [si sustin asta destul de vocal] si, dar aici incerc sa nu fac mare tam tam ca suna a limba de lemn, ca si comunicarea/publicitatea are un rol formator si o responsabilitate fata de audiente. Mi se pare extrem de important sa privim efectul global asupra publicurilor catre care comunicam si efectele profunde pe termen lung. Cand oamenii citeaza din reclame e clar ca ceea ce s-a creat nu a fost un simplu instrument de vanzare ci un artefact, ceva cultural care ne determina comportamentul. As vrea ca publicitatea si comunicarea pe care o facem sa ne ajute sa devenim oameni mai interesanti si nu numai consumatori mai versati.

Crezi ca exista in Ro vreo marca / brand care sa-si propuna macar sa-si respecte consumatorul? Care, daca da.

Aaaaa, dar sunt multe. Problema e de consecventa si de “big picture” insa cred ca avem o multime de marci care fac eforturi mari sa isi respecte consumatorul. E greu sa pastrezi aceeasi linie de comunicare cand esti un brand imens si te “manipuleaza” sute de angajati, mii de parteneri, consumatori etc. De cand cu digitalul e mai greu sa te “detii” ca marca. Dar cred ca toate fac eforturi sa nu maltrateze consumatorul.

Va exploda ceva in comunicare in urmatorii 2 ani? (mediu, metoda, oameni, branduri etc etc)

In urmatorii 2 ani? Dar nu vedeti exploziile de ieri, alaltaieri :) ? Va exploda ceva in fiecare zi. Important nu e ce va exploda ci ce va ramane :)

Care e cea mai tare prezentare pe care ai vazut-o vreodata? Dar dintre cele facute de tine? (daca o ai la indemana, as vrea s-o atasam interviului)

Am facut una despre privacy in retele sociale care a enervat pe toata lumea pentru ca sugeram ca suntem cam inconstienti cu informatia pe care o postam pe retele sociale. Cred ca o mai gasiti pe undeva pe net.

Ce tre’ sa faca un om care vrea sa-ti calce pe urme (ce sa citeasca, ce sa invete, ce sa urmareasca etc).

Haide ma! Parca as fi Stefan cel Mare! Habar nu am ce sa faca si nu stiu daca sunt neaparat un model de urmat. Eu am muncit si muncesc foarte mult si am fost mereu foarte sincera. Nu-mi dau seama daca astea sunt ingredientele dar la mine asta a functionat.

Cate ore inveti pe zi? Cand te culci seara? Cand te trezesti?

Invat tot timpul dar citesc minim 1 ora zilnic pentru mine si pentru domeniul in care activez. Ma culc la 12 noaptea cel mai tarziu dar ma trezesc la 6 in fiecare dimineata ca sa citesc feedurile si sa postez linkurile care imi atrag atentia. Incerc sa ma disciplinez scriind pe blog, formulez opinii dupa ce ma documentez, ma intereseaza absolut orice din domeniul in care lucrez si imi fac o datorie de onoare din a fi la curent cu tot ce se intampla :)

In 6 cuvinte, ca Hemingway, cum te definesti?

Ma trezesc devreme ca sa pot invata mai mult.

sursa foto

Răspunsuri