Niste definitii si o idee pentru agentii si oameni de marketing online

Invitatul săptămânii

Am urmărit săptămânile trecute discuțiile interminabile despre hateri, a-listeri, alphalister, b-listeri, x-listeri și n-am decât o concluzie de tras. Toate chestiile aste sunt relevante doar în interiorul blogosferei, twittosferei, în cercurile oamenilor care produc conținut în online(după ultimele știri, vreo 2000 de oameni – acei heavy blogger monitorizați de zelist). Un individ care nu urmărește activ contrele din blogosferă e lăsat destul de rece de toată bălăcăreala și încordarea de mușchi pe subiectul ăsta.

Ca să clarific un pic, dau niște definiții personale pentru A-listeri, hateri, trolli, B(C,D, insert letter here)-listeri, atât din perspectiva bloggerului/omului de online, cât și din perspectiva cititorului obișnuit(unul din acei 796.000).

A-lister

Definiția de blogger – e acel blogger către care dă link toată lumea, pe care toată lumea îl urmărește pe Twitter, care are Fanpage mare. Scrie foarte bine, e plătit să fie în campanii, are comentarii multe și e bine să te cunoști cu el pe la evenimente. Nu o să îți dea link decât în cazuri excepționale, când scrii ceva notabil și interesant pentru cititorii lui. Nu te va băga în blogroll decât dacă vă împrieteniți și ai un blog cât de cât decent(ambele condiții se aplică).

Definiția de cititor obișnuit – un tip/o tipă care scrie bine, interesant și cu care poți să porți o conversație normală pe un subiect care te interesează. Mai recomandă produse din când în când, mai face concursuri, dar mai scrie și chestii irelevante din când în când(ex: despre trolli, hateri etc.)

Hater/Troll

Definiția de blogger

Hater – un individ/o individă care are(opțional) și blog și care se ocupă cu înjuratul și denigratul de bloggeri. Zici ceva, hater-ul te va ataca. Te aperi și ai argumente pertinente, el continuă. Nu îi mai aprobi comentariile, scrie la el/ea pe blog ceva despre familia, sfinții și răniții tăi. În general, sunt mici scandalagii pe care îi aprobă bloggerii pentru distracție.

Troll – e omul de distracție, de făcut mișto. Dacă e rost de luat peste picior, troll-ul va lua bloggerul la bani mărunți, dar într-un mod amuzant. Ei intră și strică advertoriale, campanii, concursuri, cam orice ce ar putea să aibă o direcție constructivă. Sunt apreciați dacă sunt amuzanți. Dacă sunt lame, pot să cadă în categoria de hater.

Definiția de cititor obișnuit – haterul și troll-ul se confindă în ochii cititorului obișnuit. Ambii pot să fie amuzanți, la fel de bine cum ambii pot să fie mitocani. Ei sunt văzuți prin comentarii, comentând fie anti, fie offtopic, dar spre amuzamentul comentatorilor. De obicei, cititorul nu se implică în disputa lor cu bloggerul.

B(C,D, insert letter here)-listeri

Definiția de blogger – blogger mic, care comentează pe alte bloguri, are cont de Twitter și participă la evenimente. N-are foarte mult trafic, dar vrea să crească, totul ca să prindă și el niște campanii. Scrie interesant din când în când și e preluat. Are full time job sau e student, nu face bani din blog și se implică în campanii sociale și concursuri(ca participant).

Definiția de cititor obișnuit – un blogger nu așa de interesant ca și cei cu trafic(pentru că n-are comentariile așa consistente și numeroase). A aflat de el de pe Google sau de pe alte bloguri pe care le citea(în blogroll sau link în articol) și așa a ajuns să îl citească. N-are prea multe bannere pe blog, nu prea vezi advertoriale, e un pic mai frumos de citit decât un A-lister veritabil.

Ideea pentru oamenii de marketing și pentru agenții

Acum că am clarificat un pic viziunea asupra celor 3 categorii de prezențe online, atât dpdv bloggeri/oameni de online, cât și din perspectiva cititorului, vin cu ideea pentru omul de comunicare online. Campaniile, în mod tradițional, se desfășoară prin A-listeri, pentru că ei au atât trafic, cât și stil de scris format. Dar ce faci când ești în plin sezon de campanii și toți A-listerii au deja campanii peste campanii și nu mai au loc de tine?

Mergi pe B-list/C-list, către bloggerii care scriu bine, însă n-au timp să își facă așa de mult selfpromo, așa încât să ajungă la traficul de A-lister. Îi triezi puțin, vezi cine scrie destul de bine pentru campania ta și îți împarți bugetul în felul următor:

50-60 de euro pentru fiecare din cei 10 bloggeri care scriu și restul de x mii de euro, cât ai fi dat pe bannere și articole la grupul de A-listeri, îi dai pe Adwords/Bannere pe alte site-uri, ca să aduci trafic pe articolele respective, în cazul în care vrei conversații/concursuri.

Sunt curios dacă o să încerce cineva mecanismul ăsta. Dacă da, nu uitați că vreau măcar un testimonial că merge – aici sau pe titusblog.net

 

Răspunsuri