Social media Inna

Invitatul săptămânii

Inna in uniforma de pionierFie ca ne place sau nu, Inna e un produs romanesc care a prins tare bine pe digital. Are o armata de fani pe Facebook, YouTube si Twitter. Comunica sustinut si foloseste la turatie maxima motoarele social-media. Curiosi din fire, am contactat persoana care tine fraiele comunicarii, sa lamurim putin fenomenul. Marian Dorobantu e Promotion Manager la Inna Management&Global Music Management si responsabil de succesul Inna in social-media.

Ati avut de la bun inceput o strategie de comunicare sau v-ati adaptat pe parcurs?

N-as putea zice ca am avut o strategie de la bun inceput, dar am testat foarte multe lucruri pe parcurs. Cand am creat pagina, pe la inceputul lui octombrie 2009 daca retin bine, Inna avea deja o cariera internationala, site-ul avea undeva la 4-5 mii de vizitatori zilnic si aveam tone de continut. Continutul foto/video, performantele muzicale, concertele si aparitiile radio/TV au adus foarte multi fani pe pagina. De asemenea, am avut cateva campanii si concursuri care au atras atentia oamenilor si a presei, iar faptul ca am ales sa lansam piesele si videoclipurile direct pe Facebook, a ajutat.

Cum ati facut primul milion (de fani)?

Inna avea un fan base destul de mare cand pagina a fost creata si celelalte canale de comunicare (blogul, contul de Twitter si YouTube) erau destul de accesate. Am postat pe blog, pe Twitter si am facut un video in care Inna isi incuraja fanii sa dea like paginii. Astfel, dupa prima saptamana aveam deja 13K de fani, iar dupa o luna peste 100K.

Cati vizitatori are site-ul oficial?

Acum avem undeva la 10K de vizitatori unici pe zi, dar nu ne-am mai concentrat eforturile pentru a atrage trafic pe site. Site-ul a ramas un fel de carte de vizita. La inceput pe pagina de FB puneam link spre site, dar am observat ca este mai bine sa postam continutul direct acolo. Oamenilor nu prea le place sa iasa de pe FB :)

Care ar fi sfaturile pe care le-ai da unui brand proaspat pe Facebook?

Comunicarea pe social media pentru o companie este total diferita fata de comunicarea pentru o persoana publica. Cu siguranta, ii este mult mai usor unei persoana publice sa interactioneze cu fanii, fie ca vorbim despre un muzician, un actor sau un scriitor. Daca ar fi sa dau cateva sfaturi:

pentru o persoana publica/celebritate:

- sa scrie ei pe retelele sociale. fanii isi vor da seama daca PR-ul scrie in locul lor.
- sa fie sinceri si personali in mesajele lor. De exemplu, pe pagina Innei cele mai multe reactii le-au avut pozele personale (facute in aeroport, camera de hotel sau pe strada). Fanii sunt acolo cu un motiv, fie le place muzica lor, modul de a gandi sau felul in care arata; tot ce trebuie sa faca e sa fie naturali, sa fie ei insisi.

pentru companii (unele se pot aplica si in cazul celebritatilor)

- sa renunte la limbajul corporatist si sa gaseasca o cale de a da o latura umana comunicarii lor. De exemplu, am vazut ca multe companii au scos in fata una sau mai multe persoane din firma pentru umaniza comunicarea.
- multe companii uita de fanii prezenti pe pagina pentru ca se concentreaza pe marirea numarului de fani. Un fan pe care il ai este mai important decat unul potential.
- sa gaseasca mijloace de a rasplati si promova fanii cei mai activi ai companiei.

Un raspuns rapid care il multumeste pe acel om poate insemna o vanzare facuta.

Cat de importante sunt canalele de social-media in strategia de vanzare?

Depinde foarte mult ce vinzi. Social media vinde indirect de cele mai multe ori. Multe companii folosesc retelele sociale drept platforme de customer service pentru clienti. Un raspuns rapid care il multumeste pe acel om poate insemna o vanzare facuta. Dupa cum am mai spus, social media ajuta la fidelizarea clientilor si, spre deosebire de alte canale, primesti un feedback instant despre produsele tale.

La fel si in cazul Inna, social media ne aduce vizibilitate muzicii, feedback si consolidarea imaginii artistului. In principiu, social media vinde indirect muzica Innei, desi exista si destule vanzari directe cand promovam link-ul unei piese aflate la vanzare pe iTunes.

Multe companii uita de fanii prezenti pe pagina pentru ca se concentreaza pe marirea numarului lor. Un fan pe care il ai este mai important decat unul potential.

Care e rata de conversie a fanilor in consumatori activi?

Din punct de vedere financiar, nu am idee, sincer sa fiu. Depinde ce intelegem prin consumatori activi: cei care consuma (asculta muzica, se uita la clipuri) sau cei care baga mana in buzunar pentru a cumpara piesele? Inna a vandut pana acum cam doua milioane de single-uri si cam jumatate de milion de albume. Sunt rezultate bune avand in vedere ca foarte multi fani de pe social media provin din tari unde nu se vinde foarte multa muzica.

Cat valoreaza, acum, brandul Inna?

Greu de spus. Inca nu avem rapoartele finale de vanzari si drepturi de autor din foarte multe tari.

Recent, ati avut o campanie cu noul Internet Explorer. Ce alte campanii ne pregatiti pe viitor?

Da, a fost o campanie interesanta, mai ales pentru ca nu foarte multa lume se astepta la o asemenea asociere. De curand, Inna a semnat un contract de imagine cu Pepsi. Urmeaza o campanie marca Pepsi, dar nu vad pot da mai multe detalii acum.

Un sfat marca Inna pentru cei care se ocupa de comunicarea digitala?

Hmm, nu stiu… putin mai mult curaj poate!

sursa foto

Răspunsuri

  • Pingback: Doua cu mine, una cu Inna

  • somnulescu

    Si despre modul in care Dl. Dorobantu sterge comentariile la obiect insa nedorite de pe blog/facebook nu vorbiti? Normal ca nu. Cum ziceti si voi totusi, vrem NU VREM, inna e produs romanesc, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne si placa.