Despre branduri, consumatori si creativitate la feminin

Invitatul săptămânii

Meditand asupra valentelor feminine din industria publicitara, mi-am zis ca ar fi nimerit sa vorbesc cu cineva care stie mai multe si despre branding si despre feminitate. Asa ca am rugat-o pe Cristina Bazavan, vioara intai din orchestra Tabu, sa ne ajute cu o perspectiva feminina si cu o colectie de insight-uri inteligente pe niste subiecte dragi noua: advertising, branding, consumatori, creativitate.

Foarte multe branduri internationale sunt de sex feminin: de la logo, la design, la atributele ce le definesc. Tu ce crezi? Se vinde mai usor un concept de esenta feminina?

Da, se vinde mai usor pentru ca decizia de cumparare in familie/cuplu o iau mai degraba femeile decit barbatii. De asta sunt si mai multe reviste pentru femei decit cele pentru barbati, pentru ca piata de publicitate care tinteste femeile e mai larga, deci afacerea e mai rentabila.

Cine este consumatorul de Tabu? Care ii sunt valorile?

Femeia desteapta care vrea sa si afle lucruri dintr-o revista, nu doar sa se uite la fotografii. Femeia care poate sa converseze inteligent pe multe teme si care e destupata la minte ca sa accepte ca atunci cind nu stie, nu stie si e mai bine sa taca. Femeia care vrea sa experimenteze. Ma rog, uneori, ne citesc si domnii aflati in preajma acestor femei dar asta nu face decit sa ne bucure.

Cat din viata ta de zi cu zi este creativitate?

Toata viata mea e o lupta cu creativitatea, sa fac ceva diferit de ce fac ceilalti, surprinzator, mai bun, mai eficient, dar special, creativ. Si la revista, si in activitatea mea online si in viata personala. Fara creativitate intervine plictisul. Ne plictisim si noi, ne plictisim si publicul, dar si familia.

Top 5 branduri preferate de Cristina Bazavan?

Brandurile mele preferate sunt: Philips, Samsung, Barnes & Noble, Lavazza, Acne.

Cat de mult crezi ca se mai consuma feminitatea?

Feminitatea este o stare care implica tandrete, caldura, asumarea a ce esti ( a te simti bine in pielea si-n mintea ta). Nu cred ca va disparea vreodata. Nu cred ca femeile vor renunta la a fi feminine, oricit de mult le va impinge societatea intr-o zona de competitivitate care sa aduca oarece agresivitate in comportamentul lor. N-are legatura cu criza. Are legatura cu a fi impacata cu tine ca femeie, in orice vremuri.

Si in final, care crezi ca este cea mai intalnita eroare pe care o fac brandurile in relatia cu ai lor consumatori?

Uita ca vorbesc cu oameni. Care au viata si sentimente. Se gindesc mai mult la multimi si la cit de corporatist politically correct trebuie sa fie. Oamenii iubesc si urasc, sunt veseli si tristi; sunt oximoronici si niciodata perfecti, dar aspira sa fie cit mai aproape de perfectiune. Brandurile – de orice fel ar fie ele- ar trebui sa pastreze asta in minte.

Din aprilie 2005, Cristina Bazavan este unul dintre oamenii cheie ai revistei Tabu. Are o serie impresionanta de personalitati culturale internationale pe care le-a intervievat de-a lungul timpului (Guilermo Arriaga, Rebecca Miller, Gilbert Adair, Milos Forman, Miles Aldrige etc). A devenit cunoscuta in mass media romaneasca drept una dintre vocile Europa FM, activitatea sa in radio desfasurindu-se pe parcursul a 12 ani. A facut parte din echipa care a formatat si rebranduit Radio 21 la sfarsitul anilor ‘90 si a fost consultant pentru lansarea Radio Guerrilla. Mai multe detalii, aici.

Răspunsuri