Behaviour: Comparam sa cumparam

Invitatul săptămânii

Ia omu’ si mintea lui: un sistem comparator urias, care proceseaza instant nenumarate sarcini – cat de gras sau de slab sunt in raport cu nenea sau tanti din spotul cu spume de baie, cat de ieftin sau scump sau classy sau glossy mi se pare nush ce lucru in comparatie cu ce-am avut si ce-am facut, cat de bine voi arăta cu X comparativ cu jalnicul Y pe care il posed acum (X si Y poate fi orice, de la telefon la ochelari la chiloti etc.).

Avem deci trei categorii – unu – ma compar pe mine cu altii, doi – imi compar prezentul cu experientele trecute si, trei – imi compar prezentul cu ce voi fi în viitor. Simplu, pe întelesul publicitarilor – dacă reusesc sa pornesc unul dintre procesele astea in mintea cumparatorului, si iese cu castig pentru produs, e ca si facut deal-ul. O reclama desteapta este un bun catalizator de procese comparatoare în mintea consumatorului.

Mugur Ciumageanu este un hibrid psi – in acelasi timp absolvent de studii medicale (in 1996), de psihologie (2002), precum si psihoterapeut specialist si formator in psihoterapie cognitiv-comportamentala. In 2002, Universitatea de Medicină si Farmacie “Victor Babes” din Timisoara i-a acordat titlul de doctor in medicina pentru o lucrare in domeniul psihiatric.De asemenea, el este unul dintre primii speakeri la TEDx Bucuresti.



Răspunsuri