Tool-ul de cercetare cu cele mai multe insight-uri. Interviu cu Anca Teniţă

Invitatul săptămânii

Anca Teniţă este data & insights research analyst la Tree Works. Între altele se ocupă şi de analiza datelor ce rezultă din întrebările oracol de pe site-ul tpu.ro. Rezultatul lor constituie o platformă de date şi insight-uri ale generaţiei 14-24.

De unde a pornit ideea Oracolului de pe TPU ?

A fost ușor să ne dăm seama că tinerilor le face plăcere să îşi comunice opiniile pe TPU.ro, unde 61% sunt tineri 14-24 (cercetări interne), există 2 milioane de întrebări şi 10 milioane de răspunsuri. În plus, a fost şi nostalgia noastră pentru vremurile când completam oracole zi şi noapte, de parcă s-ar fi sfârşit omenirea şi n-am mai fi apucat să scriem că Turbo este guma de mestecat preferată. După etapa pur emoțională, ne-am prins că mințile noastre procesau mai ușor informaţia bine structurată. Am trecut frumos de la întrebări deschise la întrebări cu răspuns unic. Am definitivat apoi toată metodologia şi am început să vedem cum răsar insight-urile (asocierile dintre variabile).

Cum ai portretiza generaţia 14*24? Sunt ei nişte tineri dezinteresaţi şi apatici aşa cum îi prezintムmedia?

”Tinerii aceia dezinteresaţi şi apatici” din mass media par a fi destul de sinceri şi cu ei înşişi, cu propriile lor succese şi probleme. Atunci când i-am întrebat cine este de vină pentru rezultatele slabe de la BAC, 68% au răspuns elevii şi sistemul educațional. 53% au declarat că introducerea examenului de admitere la facultăţi este o idee bună şi foarte bună, iar atunci când i-am întrebat dacă generaţia părinţilor lor era cu mai mult bun simţ decât generaţia lor, 66% au răspuns afirmativ. Întrebaţi fiind ce ar face dacă ar găsi pe stradă un portofel, 56% au declarat că l-ar duce intact la poliţie. 84% au declarat că sunt de acord cu afirmația ”Munca îmi dă un sentiment de mulţumire”. Întrebaţi fiind dacă și-ar mai lua un job în situaţia în care ar avea suficienţi bani, 62% dintre tinerii chestionaţi ar face asta.

Evident că se observă şi faptul că sunt foarte interesați de modul în care arată, de branduri, de gadgeturi și tehnologie.

Apar şi realităţi mai puţin plăcute cum ar fi: 29% dintre respondenţi declară că nu și-ar cumpăra nici o carte de plăcere până în momentul chestionării, că mai degrabă văd filmul decât citesc cartea (80%). 45% se opun categoric căsătoriilor între parteneri de același sex. Doar 4% din banii proprii sunt cheltuiţi pe cărţi, cursuri, certificări.

Ce insight-uri legate de branduri puteţi dobândi prin 14*24?

De exemplu, am testat preferinţa pentru Coca Cola versus Pepsi şi am observant că preferinţa pentru Cola era mai mare în toamnă (septembrie 2012) decât în mai 2013. Nu am aprofundat foarte mult subiectul, însă tind să cred că migrarea de la Coca Cola către Pepsi din această vară se datorează și campaniei ,,€œLive for now”. Tot în legătură cu această campanie am observat că fanii Pepsi tind să fie foarte încântați de sloganul acestei campanii și să o găsească mai degrabă: atrăgătoare, emoţionantă, naturală şi unică. Întrebarea era însoţită de key-visual-ul Pepsi.

Care sunt atuurile şi care sunt punctele vulnerabile ale metodologiei 14*24?

Atuuri fără număr, fără număr :) Avem un panel consistent de respondenţi 14-24 activi, în jur de 27.000 în fiecare lună. Şi când zic activi mă gândesc la faptul că în mai puţin de 48 de ore de la postarea întrebărilor, înregistrăm în general cam 1000 de răspunsuri, aşadar şi timpul foarte scurt până la rezultate. Eşantioanele le construim în mod aleatoriu.

Diferenţiatorul nostru principal este faptul că procesul de identificare a insight-urilor este ongoing. În fiecare zi se adaugă noi întrebări, iar pe bază datelor culese de la respondenţii comuni şi în urmă aplicării testelor de asociere se înregistrează automat noi insight-uri. Datele sunt ponderate în funcţie de variabilele sex şi vârstă, conform statisticilor oficiale oferite de sati.ro. Faptul că luăm în considerare doar răspunsurile utilizatorilor comuni, ne permite să prezentăm asocierile şi cu variabilele măsurate anterior. În prezent avem 115.735 de insight-uri, dar aşa cum am explicat mai sus, în fiecare zi apar noi şi noi insight-uri în platformă noastră.

Şi bineînţeles, preţurile sunt foarte prietenoase şi respectuoase cu toată lumea :)

Limitări şi constrângeri: Nu există cercetare fără limite, iar limitările oricărei cercetări trebuie a fi recunoscute și amintite. În cazul metodologiei 14 24, avem limitările cercetării online, iar pentru cei cu adevărat interesaţi vă invităm pe site-ul nostru.

Care este finding-ul ce v-a amuzat/şocat cel mai mult?

Nu ştiu dacă exemplul de mai jos este cel mai potrivit în privința amuzamentului, dar, mă rog, nici nu îmi mai amintesc altul fix în acest moment.

 

Răspunsuri