Andrei Lasc, un tip “Cu substrat” și 18000 de like-uri într-o lună

Invitatul săptămânii

Andrei Lasc este vicepreşedinte ASER și recentul câştigător al bursei pentru Creative Fitness Studio de la FFFF. Nu astea sunt, însă, motivele pentru care ne-am gândit să-i luăm un interviu pe FishingtonPost, ci faptul că în timpul liber Andrei se ocupă de pagina „Cu substrat“, cel mai popular proiect de ilustrație cu jocuri de cuvinte de pe Facebook

Din aprilie până acum, proiectul său a reușit să strângă 18.000+ like-uri pe Facebook, mai mult decât orice altă pagină de acest gen. Care este explicația succesului său și ce se află în spatele poveștii „Cu substrat” ne-am propus să aflăm chiar de la el.

andrei lasc cu substrat

1. Pentru început, ce-ar spune Andrei Lasc despre Andrei Lasc?

Ar spune că e genul de om care face brainstorming tot timpul și că e curios ca un copil mic.

2. Zi-ne cum s-a născut ideea paginii „Cu substrat”.

Fisa mi-a picat vorbind la telefon, dar dilema mea existențială exista de mai demult. Nu puteam să aleg între copywriting și design (că deh, nu prea e loc să și centrezi, să și dai cu capul). Și trăiam cu dilema asta, până într-o zi (început de aprilie), când, în timp ce vorbeam la telefon, am zis „Lasă că o să ne Pară bine”. Atunci mi-a picat fisa că avem o limbă tare permisivă.

andrei lasc cu substrat

3. Te aşteptai ca ideea să aibă o priză atât de bună la public?

Ca formă mă așteptam să prindă măcar în rândul prietenilor prietenilor mei, dar nu mă așteptam la un așa boom, cel puțin nu cu o creștere așa exponențială. Ce-i drept am avut grijă ce postez, când postez, despre ce postez.

4. Exista vreo reţetă a succesului pe Facebook? Care ar fi aceea în viziunea ta? 

Nu prea. E ca la mâncare. Degeaba ai rețeta când ține de gusturi. Sunt 2-3 principii pe care le înveți din mers (care-s orele de vârf, care-s zilele cele mai „interactive”). Crezul meu e să fac lucrurile clare și simple, încât să le înțeleagă și un copil de clasa a 2-a (asta înseamnă imagini clare, descrieri scurte, texte reduse la esență). În rest… curaj, răbdare și o idee mișto. Fără idee nu prea ai ce să faci, sunt alte milioane de idei care-ți iau fața și locul pe newsfeed.

5. Care este cel mai popular post “cu substrat”? 

Ar fi incorect față de primele imagini să spun că X e cel mai popular. Ultimele substraturi au cele mai mari cifre. Căldura ne su-focă e cel mai popular, dar sunt multe care-l egalează ca și substrat.

andrei lasc cu substratandrei lasc cu substrat

6. Care e „substratul” tău preferat?

Am câteva de suflet, așa, fără motiv. Dar cel care m-a surprins cel mai tare ca și idee e Să-ți stea în gât. Când mi-a venit ideea, am râs în hohote.

andrei lasc cu substratandrei lasc cu substrat

7. Daca ar veni orice brand din lume să-ţi propună o colaborare “cu substrat”, ce brand ţi-ar plăcea să fie acela?

Aș zice Old Spice, pentru că are mesaje cu mult substrat și umor fin.

Acestea fiind spuse, dacă Old Spice se gândește vreodată să-și facă reclamă și-n România, să știe are de făcut. Noi așteptăm să vedem cu ce substraturi vine Andrei pentru „I’m on a horse, man”.

Până una alta, dacă vreți să mai vedeți „glumițe cu substrat” la care-a dat lumea like, intrați pe pagina de Facebook a proiectului.

Răspunsuri