Colonelul Felix Bulearcă – un luptător pentru dreptul la viață

Invitatul săptămânii

Colonelul Felix Bulearcă este şeful structurii Analiză şi Strategii Preventive din cadrul Inspecției de Prevenire a Inspectoratului General pentru Situații de Urgenţă (I.G.S.U.). Misiunea lui este de a identifica cele mai potrivite metode pentru a transmite informații preventive către cetățenii. Călător la antipozi și prahovean de obârșie, contribuie la securitatea românilor 24 de ore din 24, chiar daca noi nu îl vedem niciodată.

Sunteți inițiatorul a două premiere în domeniul prevenirii incendiilor din România. ,,Împreună pentru siguranță’’ este primul protocol realizat în parteneriat cu un reprezentant al mediului privat și ,,F.O.C. – Flăcările Omoară Copii’’ este prima campanie integrată de publicitate pentru I.G.S.U. Ce v-a îndemnat să porniți pe acest drum?

Eu am făcut parte dintr-un grup de entuziaști care s-a zbătut încă de acum doi ani pentru a identifica metodele, mesajele cele mai potrivite, dar și resursele financiare necesare în demararea unor proiecte de asemenea anvergură.  Numărul mare de copii ce cad victime ale incendiilor a constituit pentru noi principala motivare în a atrage atenția adulților că cei mici, ale căror strigăte de ajutor nu le auzim, sunt victime ale neglijenței lor.

În ceea ce privește atragerea unui partener din mediul privat, alăturarea noastră de E-ON România a fost generată de obiectivele comune pe care le au cele două entități, și anume reducerea numărului de incendii și explozii la locuințele cetățenilor.

Prevenirea se află înaintea intervenției. Înaintea noastră, alte țări și-au creat o tradiție în a face prevenire prin campanii publicitare. Au fost acestea o sursă de inspirație?

Sunt conștient că structurile/instituțiile similare din alte state au tradiție în derularea acestui tip de campanii mediatice. Nu am avut contact direct cu ”colegii” noștri din afara granițelor pentru a analiza eficiența acestui gen de acțiuni.  Ceea ce dorim este să preluăm de la alții tot ce este de valoare și are efect benefic în prevenirea situațiilor de urgență (incendii, explozii, inundații, seisme, fenomene meteo periculoase etc.) sau diminuarea efectelor acestora.

FOC

Credeți că mesajul dur  al campaniei ,,1 copil pe săptămână arde în România. Nu-ți lăsa copilul singur în casă.’’ a condus la o conștientizare superioară ce poate schimba atitudini?

Sunt convins că în zilele noastre un mesaj dur poate atrage atenția publicului țintă. Într-un mediu în care radio-televiziunea și internetul ocupă un spațiu extrem de important în viața noastră, un mesaj ”blând” nu ar avea impactul necesar.

Sunteți satisfăcut de mediile (TV, radio, print, postere) prin care campania a penetrat publicurile țintă sau ați completat și cu cele specific instituționale?

Această campanie reprezintă acțiunea mediatică de cea mai mare amploare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență de la înființare (2004). Am încercat ca fiecare angajat din structurile subordonate (inspectoratele județene) I.G.S.U. să devină un ”difuzor” de informație în comunitățile locale. Fiecare dintre noi avem familie, avem prieteni, rude ce pot disemina aceste informații, astfel încât fiecare cetățean adult să cunoască riscurile la care este expus.

Cum apreciați colaborarea cu partenerul și echipa care a contribuit la realizarea campaniei?

Încă de la prima întâlnire cu prietenii de la Friends Advertising am rămas impresionat de entuziasmul cu care au preluat ideile noastre, pe care ulterior le-au modelat și le-au transformat în campania F.O.C.  Aș apela  la o celebră replică din lumea filmului:  ”I think this is the beginning of a beautiful friendship”.

Care este feedback-ul primit din partea cetățenilor ca urmare a implementării campaniei ,,F.O.C. – Flăcările Omoară Copii’’?

Mesajele au fost pozitive pentru noi. Au existat evident și câteva reacții izolate ce au criticat duritatea mesajului. Totuși, cel mai bun feedback reprezintă scăderea numărului de incendii la locuințe și implicit numărul copiilor victime.

Considerați că perioada în care s-a desfășurat campania a adus rezultatele așteptate sau este doar primul semnal de alarmă ce a fost tras asupra acestui fenomen?

Este prematur să mă pot pronunța asupra rezultatelor campaniei. O asemenea acțiune de anvergură necesită timp și resurse, iar rezultatele pozitive vor veni cu siguranță. Consider că această primă parte a campaniei F.O.C. reprezintă într-adevăr un puternic semnal de alarmă.

Răspunsuri