Dorin Boerescu: jocul perfect – ecosistemul de business al cărui unic criteriu de ierarhizare este performanţa în marketing afiliat

Invitatul săptămânii

Jocul perfect – ecosistemul de business al cărui unic criteriu de ierarhizare este performanţa în marketing afiliat.

Ecosistem… performanță… marketing afiliat. Sună pretenţios, dar aşa este fiecare zi în 2Parale – ca într-un quest bazat pe skill-uri de marketing, în care sunt implicaţi din ce în ce mai mulţi oameni (astăzi sunt peste 200 de advertiseri şi 12.000 de afiliaţi în reţea).

Şi cu toţii (echipa 2Parale şi userii) jucăm un joc în care nu putem să ne “prefacem” că ne pricepem – pentru că avem un singur criteriu – rezultatele, iar pentru fiecare rezultat obţinut “în joc” se întâmplă lucruri în viaţa reală – un client cumpăra un produs de la un magazin online, un curier livrează o comandă, un afiliat încasează nişte bani.

De fiecare dată când cineva încearcă “să păcălească” sistemul, acesta îl elimină în mod natural – mai repede sau mai târziu, dar fără greş. Pentru că un magazin care nu îşi va răsplăti afiliaţii performanţi nu va mai fi promovat. Iar un afiliat care trimite trafic irelevant nu va câştiga nimic şi îşi va pierde rapid motivaţia de a face asta.

Pentru că în afiliere paradigma advertisingului este complet inversată – nu advertiserul îşi asumă riscul bugetului alocat pe publicitate, ci invers – afiliatul promovează doar partenerii care se pricep, având în schimb avantajul unui cote părţi din vânzările generate. Şi pentru că în pieţele de astăzi cu zeci/sute/mii de nişe este practic imposibil pentru un department de marketing să le acopere pe toate – atunci apelează la crowd marketing. Dacă în advertising de cele mai multe ori se joacă un joc cu sumă zero – cineva pierde şi celălalt câştigă (apropos de negocieri în care încerci să cumperi “ieftin” o expunere cât mai “premium” sau invers – cineva încearcă să vândă scump un spaţiu cu public “mainstream”), în afiliere este imposibil. Pentru că singurul criteriu de evaluare este dacă acea colaborare produce rezultatele pe care şi le propun ambele părţi.

Revoluţia a început – după jurnalism, acum marketingul se democratizează – oricine cu o conexiune la internet poate participă la promovarea unei companii – ceea ce era absolut de neconceput până în urmă cu câţiva ani. Opreşte-te pentru un minut şi gândeşte-te la implicaţiile pe termen lung.

Nu am mai întâlnit până acum un concept atât de win-win-win şi atât de fun în acelaşi timp. Generează o dependentă atât de …”pozitivă” (pentru că generează bani, rezultate şi motivează oameni să înveţe marketing online) încât nu ne mai oprim din organizat concursuri între afiliaţi şi din generat vânzări. Altfel spus, la 2Parale suntem dedicaţi dezvoltării unui ecosistem transparent care încurajează, educă, recunoaşte şi răsplăteşte performanta în marketing.

Come on board, good times are coming. Ask me how ;)

Marketingul afiliat este un model de marketing bazat exclusiv pe performantă: plăteşti doar pentru rezultate. Magazinele online sau alte site-uri, cunoscute în reţea ca advertiseri, pun la dispoziţie afiliaţilor (publisheri, bloggeri, specialişti SEM) o serie de instrumente de promovare, de la bannere la link-uri şi reclame text. Afiliaţii folosesc aceste instrumente pentru a direcţiona vizitatori pe site-ul advertiserilor şi sunt recompensaţi direct proporţional cu numărul sau valoarea acţiunilor, fie vânzări, fie lead-uri, realizate de respectivii vizitatori. În acest proces, 2Parale funcţionează ca un intermediar, oferind o soluţie rapidă şi eficientă de promovare şi monetizare.

Dorin Boerescu are peste 15 ani de experienţă în advertising – a fondat companii precum Hyperactive, Agrafa sau Speed Promotion, iar din decembrie 2009 conduce 2Parale, o platformă de marketing afiliat. Crede în meritocraţie şi în forţa de autoreglare a pieţei libere.

 

 

Răspunsuri