Publishing creativ: Karin Budrugeac, zana-maseluta la SUB25.

Invitatul săptămânii

Nu sunt multe de zis despre SUB25, pentru ca probabil o cititi deja. O formula cu o doza destul de serioasa de anonimat, in care continutul trece mult inaintea promovarii autorilor. Noua ne place chestia asta si formula lor de publishing creativ, independent, asa ca am fost curiosi care e bucataria proiectului. Karin Budrugeac ne-a iesit in cale… si…

 

Cine e Karin si ce cauta sub 25?

Karin e o fata. De doi ani s-a apucat de PR si n-a mai scris, a suferit, asa ca s-a intors (si) la scris pe SUB25.

Si-acum nu mai sufera?

Eh, mai sufera ea, ca vrea sa scrie mai mult si mai bine si fictiune si si… dar nu vreau sa m-asez pe canapea acum cu tine. E frumos la SUB25, nu e numai scrisul.

De ce SUB25? Ce e sub 25 de va roade asa tare?

E ca un party la care beau cu prietenii si-ntalnesc oameni noi si misto care fac lucruri pe care mi-ar placea si mie sa le fac, dac-as avea vreun talent.

Aham. Vorbesti de tine sau de oameni in general? Adica e o stare de spirit a voastra sau a cititorilor?

In principiu vorbesc despre mine. Dar cred ca pot sa supralicitez plecand de la feedbackul pe care l-am primit pana acum si de la propunerile de colaborare. Va citesc, imi place, vreau sa scriu/ilustrez/fac fotografii pentru voi. Deci vrea lumea la party.

Si se poate face un business din dorinta unora de-a se distra? Sau e doar un proiect anti-plictiseala al vostru, nu va propuneti sa si monetizati proiectul?

Ce urat cuvant asta, monetizare. si nici cu doar un proiect anti-plictiseala nu sunt chiar ok Dar da, se pot face si bani, atata timp cat nu se strica proiectul initial, si distractia asta are niste standarde stilistice. Nu stiu cat de repede, la cat de varza e piata de publishing acum si nu l-as numi chiar business. Scopul nu e sa facem bani pentru toale scumpe ci pentru proiectele pe care le avem in cap. Suna flower power?

Eu pun intrebarile :) Asaaaa… si cati oameni sub 25 aveti in vizor? Aveti idee cati sunt in Romania, cu totul? Schimb intrebarea?

Asta cu sub25 e la misto. Pentru noi si tu ai sub25. Deci publicul la care intentam e mai larg decat liceu + prima facultate.

http://www.sub25.ro/

Aham. Deci asa, vezi. E o stare de spirit, sa-nteleg, conceptul?

Da. E cam din zona sindromulului Peter Pan. Un mix de imaturitate, joie de vivre, curiozitate, umor s.a. Iar cei despre care scriem sunt in mare artisti tineri despre care nu s-a auzit inca sau suficient, ori mai putini tineri dar care au sindromul asta.

Asa… spune-mi tot despre ce vreti si cum vreti, asta cred ca intereseaza pe cei mai multi.

Vrem sa continuam sa spunem povesti despre oameni care experimenteaza, creeaza, invata si lasa o amprenta pe undeva. Si pentru asta trebuie sa lucram in continuare la platforma, sa gasim cea mai buna modalitate de a le transmite, dar si de a le provoca. Deocamdata avem o revista online, dar am vrea si una pe hartie, si mai departe, concursuri, burse, tabere de creatie. Multe planuri.

Nice. Cati oameni lucreaza la SUB25 si cu ce te ocupi tu, in afara de scris? Esti redactor-sef? Patron? Zana-maseluta?

E o comunitate vie si care creste pe zi ce trece, n-avem un numar fix de colaboratori. Pana acum au scris/fotografiat/ilustrat pentru noi cam 40 de oameni. Eu sunt dintre parintii fondatori ai gastii, daca vrei. Scriu, racolez oameni, produc idei si parteneriate media. N-avem functii din astea oficiale dar o avem pe Gabriela Piturlea, care ne boscorodeste si ne scoate la tabla. E cel mai minunat “redactor sef”, n-ai crede cata determinare se ascunde in spatele lookului ei de caprioara.

Cine sustine financiar joaca asta a voastra, destul de misto, din care riscati la sfarsit sa va alegeti (doar) cu o subcultura misto?

Am pornit pe resurse proprii.

Ce articole au avut cel mai mare succes dintre cele deja aparute pe sub25?

in sfarsit o intrebare la care am un raspuns simplu. Vezi pagina de articole cele mai citite pe sub25.ro.

Ce parere aveti despre marketing si publicitate (v. si manifestul FP)? Cred ca cititorii vostri au o usoara alergie la fenomen… i-ati expus la mesaje publicitare deja?

Avem si noi un fel de manifest al nostru. Fara display advertising in spatiile pentru continut editorial. Fara pop-upuri, fara superstitiale, interstitiale etc. Suntem ok cu proiecte care au ca baza producerea de content sponsorizat, dar rezultatul trebuie s-arate frumos.

Karin: mai ai un job, din cate stim, te descurci cu doua? Ce nu-ti da jobul principal si iti da asta?

Cred c-am raspuns deja partial. E misto Institutul Francez, dar SUB25-ul il simt (si) al meu. Dac-as face o analogie fotografica, jobul la Institut ar fi o poza pe landscape, iar SUB25 una macro.

Ce modele aveti, de exprimare, de selectie (sau curatorie), de viata? Dar tu (Karin), cine sunt idolii tai?

Nu-mi fac chip cioplit si nu cred ca ne facem nici ca SUB25. Sigur, mai tragem cu ochiul pe la publicatiile de afara, dar fuck idols. Nu cred ca ne trebuie niciun ghid de stil, e riscant, risti sa standardizezi vocea celor care scriu. Sa fie pe joie de vivre si umor.

Cum se implica (s-a implicat?) Bogdan Olteanu in revista voastra?

Parinte fondator, eminenta cenusie etc si mai si scrie. As zice ca e destul de implicat, mai ales ca si pentru el e tot un proiect de corazon.

Cum veti sarbatori 25 de ani de existenta, cu alte cuvinte cand revista chiar nu va mai fi sub 25?

Surpriza, dar promit ca esti pe lista de invitati.

Foto de Claudiu Popescu

Răspunsuri