Invitatul Saptamanii: Cristian Manafu

Invitatul săptămânii

Cristi Manafu nu mai are nevoie de prezentare, fiindca este fost jurnalist format in presa de business, unul dintre bloggerii activi din Romania, cunoscut organizator de evenimente business-to-business si trainer / consultant in social media, unul dintre cei mai influenti romani din social media si unul dintre oamenii care au contribuit la educarea industriei online (links).

Cristi, unde tii toate palariile astea si care te pune cel mai bine in lumina? Daca ar trebui sa te hotarasti la una singura, care ar fi aceea?

Am avut mai multe palarii, dar odata cu varsta am renuntat la unele dintre ele. Mi-e greu sa aleg doar una dintre cele cu care am ramas.

Sunt in continuare blogger-ul, organizatorul de evenimente si consultantul in social media din ultimii doi ani. Mi-ar placea mai des sa port palaria de consultant. Acesta e si motivul pentru care saptamana trecuta am lansat SocialMediaTraining.ro, un blog despre social media, fireste.

Cat de importanta e social media din offline pentru un blogger?

Pana si bloggerii ascunsi dupa pseudonime acum cativa ani au iesit la un moment dat din casa pentru social media din offline. Pentru mine a fost esential. Si cred ca pe mine offline-ul m-a ajutat si ma ajuta in continuare foarte mult. Acum doi ani am decis sa ies mai mult din spatele blogului, sa ies din Bucuresti chiar si am inceput sa merg pe la tot felul de evenimente prin tara. E important sa te vada lumea din cand in cand. E bine insa sa nu te vada mai tot timpul.

Cea mai recenta isprava a ta e “All Things Facebook“, un eveniment despre FB in Romania. Cum a iesit, ce ai de zis despre asta si unde putem vedea prezentarile vorbitorilor?

Pentru mine a fost important sa vad trei oameni de la Facebook aici la Bucuresti. E un semn ca piata locala de social media atrage atentia marilor jucatori. Apoi m-am bucurat ca pot strange oameni cu experienta care sa impartaseasca din experienta lor si celorlalti. A fost un eveniment intens si foarte lung.

Toate prezentarile disponibile vor fi trimise participantilor asa cum facem la fiecare eveniment.

Cum consumi informatia, cum reusesti sa fii la curent cu toate? Ai un sistem al tau, un fel propriu de a te informa? Si cum, mai ales, faci asta fara suprasolicitare?

Mi-am propus sa calculez intr-o zi cat timp consum pe social media. Estimez ca cel putin doua ore pe zi. Si ma refer aici la citit bloguri si actualizat conturile mele personale. In fiecare dimineata, deschid calculatorul si ma pun la curent cu ce s-a intamplat in ziua anterioara, in principal pentru sursele internationale. In timpul zilei, in jurul pranzului, ma uit in RSS Reader si pe Facebook, iar seara mai fac o vizita in reader si pe Twitter.

Iti trebuie putina disciplina mai ales cand ai multe conturi si multe surse. Uite, de exemplu, eu am pornit conturi si pe Pinterest, si pe Tumblr, unde incerc zilnic sa fiu activ. Am si SocialMediaTraining.ro de putin timp… iti dai seama ca timpul meu e din ce in ce mai pretios. Daca voi simti ca nu mai fac fata, o sa tai din ele.

Ce mi se pare interesant e ca in cazul meu social media a luat locul media si al unor activitati de timp liber. Si aici voi incerca sa mai temperez lucrurile. Vreau sa imi recastig timpul liber. Sa citesc o carte linistit, sa ies in parc cu bicicleta, sa bat mingea.

Pe piata evenimentelor suntem inca in Beta

Cum mentii calitatea conferintelor pe care le organizezi?

Sunt pe o piata mica si foarte putin dezvoltata. Credem ca daca oferi conditii foarte bune si o tematica interesanta pentru cat mai multi dintre participanti, avem o conferinta buna. Evident, nu toata lumea e multumita si e normal la urma urmei. Nu poti personaliza o agenda la nivelul fiecarui individ din sala. Dar compensam cu alte evenimente si cerem constant feedback pentru a imbunatati.

Pe piata evenimentelor suntem inca in Beta, insa facem precum Google, lansam produsul, atragem oamenii sa il foloseasca si il imbunatatim pe parcurs. Cred ca asa se creste o piata la inceput de drum.

Revenind la blogging: cat din manafu.ro mai e blog personal? Cum iti stabilesti frecventa de articole pe blog? Cum ai renuntat la diacritice?

Aici am o problema, ca incerc acum sa vad ce a mai ramas din Manafu.ro dupa ce am mutat aproape toate subiectele de social media pe SocialMediaTraining.ro. Cred ca nu ii voi face un calendar, cred ca voi scrie dupa cum imi vine, asa cum am facut mult timp. Sper insa ca blogul specializat sa creasca frumos si acolo voi avea sigur un calendar editorial si o serie de subiecte stabilite.

Cum faci ca bloggingul sa nu devina rutina?

E o mica rutina, sa stii. Cand ti-ai propus sa fii vizibil pe blog aproape zilnic, ai o rutina anume. Rutina e mai mare cand mergi pe un calendar editorial strict sau ai un blog specializat, dar in blogging, cei mai multi isi adapteaza subiectele din mers, dupa noutatile zilei.

3 sfaturi pentru bloggerul de maine.

Sa scrie, sa isi pozitioneze foarte bine blogul si subiectele, sa fie activ si in offline.

… vreau sa cresc ce am si sa gasesc mai mult timp pentru mine.

In final, si tu esti un comunicator, un marketer. Ce parere ai despre misiunea asta a lui fishington? Crezi ca se poate? Stii branduri/marketeri care gandesc asa?

Nu imi vine in minte acum un brand romanesc sau de pe piata noastra. Si cred, sincer, ca e foarte greu pe piata noastra. Noi suntem rezistenti la schimbare, suntem control freaks, ne temem de necunoscut etc. Poate cu incercari punctuale, poate cu experimente.

Gata, mi-am adus aminte! Pepsi a ales o eticheta pentru o bautura pe Facebook. Fanii, consumatorii au votat. Si Ursus a avut ceva similar cu o bere nefiltrata la Cluj, iar Danone a facut ceva cu doua arome.

In loc de intrebarea aia cu “planuri de viitor”, revenim la palarii: cate sepci ai si care e treaba cu ele? Sunt pe stari… pe ocazii… sunt un statement sau doar ceva care te prinde bine?

Ieri mi-am cumparat cinci sepci. Le luam pe toate sapte daca doua dintre ele nu aveau un mic defect. As fi luat zece daca gaseam. Toate sunt la fel si au fost asa in ultimii doi ani. Asta imi arata o anumita stabilitate, maturizare si concentrare. Nu ma mai arunc in multe parti, nu mai vreau sa pun in practica orice idee, vreau sa cresc ce am si sa gasesc mai mult timp pentru mine.

Răspunsuri