Invitatul Saptamanii: Paula Negrea

Invitatul săptămânii

Noi am intalnit-o in calitate de blogger, insa Paula Negrea nu e doar croitor de cuvinte pe ladylook.ro. Are origini jurnalistice si brasovene, este sfatuitor vestimentar pentru diverse personaje “grabite”, fan al barbatilor dichisiti si, mai nou, consilier de comunicare la TinaR.

Paula, cine esti si ce cauti la Bucuresti?

Sunt un sacou negru, scurt, din catifea, cu M&M in buzunare. Si ma tot plimb pe aici si caut s-arunc cu ele in oameni, cu bolta, desigur, poate s-or bucura, poate-or arunca cu ceva bun ‘napoi. Glumesc! Intr-un fel… ;)
Sunt fata de blanari. Am crescut vazand Bucegii pe geam, intr-un atelier cu o minunata soba de teracota si o mama care muncea la cojoace „de Neckermann” si haine luxoase de blana, fredonand Patricia Kaas, Eros Ramazzotti, Gianna Nannini si zambind incontinuu. Adunata intr-un colt cu niste caiete in care „carcaleam” povesti la sfarsitul carora imi exersam semnatura pe cel putin patru randuri si nu-mi iesea nicicum (haioasa treaba, am ajuns jurnalist si am semnat si am tot semnat…), ii urmaream tiparele, rascroielile, cusaturile, finisajele, bucuria! Facea moda strazii, din octombrie in martie, in Brasov, in anii ’90, cu ce-i iesea din maini.


Caut sa livrez fericire la Bucuresti, scurt! Ceva mai lung si legat de 2012: fericire din partea celui mai mare si mai vechi retailer local de moda, TinaR, caruia i-am pus o singura mare miza, acum sase luni, cand am acceptat sa-i gestionez relansarea: sa ajunga sa-si asorteze hainele cu zambetele cat mai multor romance intre 20 si 50 de ani.

Pana acum (ca fashion editor etc) erai un fel de specialist in cumpararea de haine. Cum e acum, ca vanzator?

I-o fi zicand altfel meseriei mele, dar eu tot eu sunt. O data jurnalist, pe veci jurnalist, asa tind sa cred; adica mereu echilibrat, mereu curios si investigator de treburi vazute de prea putini, mereu cu respect fata de toti actorii din piata, mereu judecand lucrurile de undeva de deasupra. O fi TinaR brandul meu, dragostea mea, acum, dar nu uit nicio clipa unde e intre toate, cat mai are pana sa fie foarte fain si foarte sanatos, cu ce se poate lauda, de ce lipsuri sufera, cat ar mai putea. Claritatea asta ma ajuta sa ma misc cat de cat corect in arhitectura de brand.

Presa si blogurile pot fi un mare dusman sau un mare prieten, te pot da de toti peretii sau te pot ridica in slavi ca brand. Faptul ca vin din randul lor m-a ajutat sa prezint onest si newsworthy evolutia si eforturile TinaR, incepand de vara trecuta, de cand am dat drumul relansarii, implicit sa obtin curiozitate, acoperire, prietenie profesionala pe bune. Deci cam asa-i ca vanzator in relatie cu ele: stiu bine ce-si doresc si ma straduiesc sa raspund peste asteptari.

A deschis si gestionat magazine de moda de lux in Bucurestii ultimilor 15 ani si, totusi, alearga in bocanci Dr. Martens pe coclauri [...]

Cum trebuie sa se imbrace omul? Scump, ieftin?

Omul, zic eu, ar trebui sa se caute incontinuu, sa aiba curaj sa faca toate experimentele posibile, fara sa-i pese de ce vor zice unii si altii, sa se compare pe el de lunea asta cu el de lunea viitoare, nu cu vreun alt el, din preajma. Astea-s valabile si legat de haine, da! :)

Ce ai invatat din blogging? Ne dai niste tips & tricks, pentru cei pasionati de social media?

Ca daca vrei sa fii relevant, impartasit si citat (tot vorbim din ce in ce mai mult despre presa de blog), scrii documentat sau vezi ce nu vede nimeni, miza e sa aduci noutati sau sa pui pe ganduri sau sa schimbi focusul; deci nu arunci si tu trei randuri despre ceva ce-a scris toata lumea azi sau vorbele de pe mail ale PR-istilor, copy-paste.

Ca daca ai o pozitie fata de ceva ori cineva, e foarte important sa fii sigur pe ea, avand o gasca maricica de argumente bune, si sa-i ramai loial. O sa ai parte de apreciere!

Ca nu exista seniori si juniori intr-ale bloggingului, exista doar oameni cu stil, fie cinic, fie glumet, fie justitiar, fie monden, fie mai-ziceti-si-voi, consecventi in stilul lor, pe care ajungi sa-i tii minte datorita stilului si sa-i tot cauti; oameni magnet pentru anumite publicuri doritoare de o anume terapie online.

Ca blogul si contul de Facebook, manuite istet, te pot ajuta sa-ti cresti brandul personal incredibil de mult!

Ce barbati romani iti plac si de ce?

Ma-ntrebi cu o asa nonsalanta chiar in post, domnule?

Imi place mult Iv cel Naiv, inzestrat cu ditamai darul: sa bucure in masa prin gandurile lui in rime.

Imi place mult Rares Jianu, un GM-complice, nu un GM-tartor, mai ales cand lalaim asta in masina, cu geamul jos si cu gandul la clienta TinaR cu zambet larg, dupa o intalnire de business in care ne-am prins ca am mai inregistrat o mica victorie, online sau offline, dupa ditamai munca.

Imi place mult Adrian Toca, tipul de la care, fara sa stie, fara sa vrea, am invatat cum sa stai in spate si sa ai controlul si sa ajungi pe culmile lui SATI – project management pe online ii zice, la faza asta – cum sa ai grija de oamenii tai si cum sa lupti sa fii tot mai bun pentru ca ti-o meriti, nu de alta. Cititi-l aici, o sa va placa brusc tenisul!

Imi place mult Mihnea Maruta, alaturi de care mi-ar fi placut sa cresc in presa, la Cotidianul, dac-as fi avut de ales. Nu renunta nici sa-l tai la principiile meseriei de jurnalist. Si cata nevoie avem de profesionisti ca el!

Imi place mult Bradut Ulmanu, care a lasat tot si a plecat in SUA pentru ca iubita lui sa straluceasca intr-o meserie care in tara nu exista. Si straluceste! Ca editor de infografice la The Boston Globe. Si o iubeste asa de tare si n-are nicio jena s-o scrie, sa fie clar, deci de citit!

Imi place mult Sorin Tranca, un sufletist, mai ales atunci cand isi pune puloverul lui verde-smarald si sta la povesti despre meserie cu scolarii aspiranti, cati isi mai fac timp si de copiii astia, cati mai au grija sa leave better world behind?

Imi place mult Laszlo Forray, nepot de conte ungur, cu scoala de comert Hugo Boss in sange. A deschis si gestionat magazine de moda de lux in Bucurestii ultimilor 15 ani si, totusi, alearga in bocanci Dr. Martens pe coclauri, pozeaza pe film cu un Nikkormat din ’75 si adora sa bea apa de izvor. Pentru el, stilul inseamna sa porti foarte relaxat costum cu tenisi si sa faci afaceri pretentioase mai bine ca orice alt “apretat” din cap pana in picioare.

Imi place mult Mihai Ghyka, are el un farmec de n-am eu cuvinte, imi doresc sa lucram impreuna la un moment dat.

Ce branduri iti plac si de ce?

Imi place mult Tiffany&Co pentru felul istet in care se misca in jurul frumusetii vietii in doi, fara sa fie oribil de siropos, patetic sau ireal.

Imi place mult Benetton pentru ca e o afacere dusa din generatie in generatie cu tot mai mult curaj social, vezi campanile globale care au socat, sigur pus pe ganduri, poate chiar responsabilizat comunitati intregi.

Acum esti, intr-un fel, marketer. Noi suntem de partea consumatorului. Cum e consumatorul TinaR? Sau cum ti-ar placea sa fie?

Si noi suntem de partea consumatorului, cum nu? Fericirea lui, fericirea noastra!

Consumatoarea TinaR are o poveste memorabila cu hainele noastre: fie si-a mangaiat o zi intreaga tricoul de la noi, cand a aflat ca-i insarcinata, fie a trecut cu brio un interviu de job ingineresc discutand cu angajatoarea despre minunata ei geanta rosie de la noi, fie a fost corespondent de razboi intr-o geaca de la noi… O poveste draga de acum 5, 12, 18 ani, datorita careia se tot intoarce in magazin, offline, multumita de produsele bine lucrate si preturile mereu corecte.

Consumatoarea care mi-ar placea sa i se alature tot mai mult e cea care a crescut cu brandul, stiindu-l din garderoba mamei ori surorii ei, dar care nu i-a dat sanse, fascinata de marcile internationale, intrate pe piata din ’04 incoace, mult dupa noi. Pentru ea mesterim la un intreg Univers online cool, de la comunitatea de pe Facebook, la magazine pe net in tot felul de adaposturi, proiecte cu bloggeri, la aplicatii jucause de brand. Si usor-usor o cucerim!

Stim ca povestea ta de dragoste cu marca pe care lucrezi trece si printr-un optimism (sau ambitie?) re: Romania. Cum vezi, in visele tale frumoase, Romania?

Asa-i, in august am refuzat doua branduri internationale ca sa muncesc pentru TinaR, am simtit ca pot fi mult mai valoroasa in proiectul asta de relansare; imi doresc foarte tare ca un brand romanesc sa ajunga in lista celor 5 superpreferate de consumatoarele de moda din tara.
In martie 2011, inainte de orice legatura cu TinaR, scriam asa pe blog: “Nici nu va imaginati cat imi doresc ca un brand romanesc mass-market sa se ridice si sa muste bine din piata… Unul care sa ne rupa din adoratia prosteasca petru tot ce-i strain si sa ne dea o lectie de onoare. Unul care sa fie despre creatie, productie, marketare, distributie si comunicare fara cusur, nu doar despre doua dintre ele, cum au mai incercat unii si altii. Unul sustinut de un fond de investitii, desigur.” Acuma… oare tipii cu fonduri de investitii n-or fi stand si ei pe Facebook, sa ne gasim odata si bine? ;)

In visele mele frumoase sunt First Lady in Romania si… o-ho. Glumesc! Intr-un fel… (ca sa-nchei rotund)

Răspunsuri

  • Emanuel Iuhas

    E o super-femeie/fata! Felicitari pentru acest interviu, imi place la nebunie! Tre sa recunosc ca sunt un ignorant pentru ca nu stiam de ea… :( RECUNOSC! :|  
    Promit sa o urmaresc de-acum!

  • Ioana

    Super interviu! imi place :X

  • Pingback: Iubite de la inceput |