Invitatul saptamanii: Constantin Nimigean. Consum de arta vizuala, branduri si declaratii de dragoste.

Invitatul săptămânii

Constantin Nimigean are identitati multiple. Unii il stiu drept oitzarisme.ro, iar altii drept un tip care mestereste ceva in DTP. Lucrurile sunt mai complicate de atat, fiindca pe langa ocupatia de zi cu zi si pasiune, Constantin scormoneste pe internet dupa proiecte fotografice mentionabile, se ingrijeste de Love Issue, pe care a adus-o din faza de idee in faza de revista online, si se pregateste sa ne surprinda cu un nou proiect, pe care l-a mentionat acum doar in treacat.

Sa presupunem ca ai doar 5 minute sa te prezinti. Give me the elevator pitch.

Sunt un simplu angajat al unei firme de IT,  iar in timpul liber cotrobai pe internet, caut proiecte foto tari si le expun pe blogul personal. Planul meu este sa inspir cat mai multi fotografi romani sa faca si ei ceva cel putin la fel de interesant. In curand am sa ma apuc de un fel de agentie de idei unde o sa colaborez cu o echipa de fotografi alaturi de care voi cuceri lumea. Oitzarisme.ro a pornit ca un proiect de inspiratie vizuala si vreau sa ajunga unul de promovare pentru artistii romani interesati de capitolul asta mai ciudat din fotografie, respectiv proiectele foto.

Pot spune ca fac cunostinta cu oameni care-mi recomanda sa ma prezint ca oitzarisme si nu cu numele meu.

Poti spune ca a ajuns oitzarisme.ro un brand?

Pot spune ca fac cunostinta cu oameni care-mi recomanda sa ma prezint ca oitzarisme si nu cu numele meu.  Incerc totusi sa raman in viata reala Constantin. Anul acesta am avut parte de o mai mare popularizare a site-ului, am castigat locul I la RoBlogFest – cel mai bun blog foto, am mai avut cateva interviuri si aparitii pe diverse site-uri interesante si am avut si un scurt interviu la radio. Ma bucur ca lumea aude de mine, de oitzarisme, si sper sa inteleaga si mesajul meu oarecum subtil, strecurat pe langa proiectele foto interesante pe care le dau mai departe. Deci, da, oitzarisme.ro a ajuns un brand, un brand pe care acum sper sa-l duc in directia potrivita.

Am intalnit cativa oameni care mi-au spus ca scriu foarte bine pe blog si mi-am dat seama ca ei de fapt nu prea citesc ce scrie in textul atasat postarilor.

Multi artisti la tine pe blog. Pe ce criterii ii alegi?

Pe majoritatea artistilor ii culeg de pe alte site-uri de vizual, de altii dau pe Facebook, iar unii imi scriu si-mi prezinta proiecte. Criteriile sunt strict subiective, adica le public daca imi plac mie, daca au poveste si daca presimt ca vor starni ceva si-n vizitatorii mei. Celor care-mi scriu pe mail le raspund (laudand sau criticand constructiv proiectele lor foto) si ii public sau le spun ce mai trebuie lucrat. De la toti artistii de pe oitzarisme am cerut drepturi de publicare online pe mail. De altfel, comunicarea cu ei este o alta parte a hobby-ului care ma bucura, caci de multe ori raman prieten cu cei pe care ii public si mai colaboram cu diverse ocazii, schimbam pareri, ne intalnim la bere sau ii ajut atunci cand au nevoie.

Am intalnit cativa oameni care mi-au spus ca scriu foarte bine pe blog si mi-am dat seama ca ei de fapt nu prea citesc ce scrie in textul atasat postarilor. Fiecare postare de pe oitzarisme vine insotit de textul artistului, deci de statementul pe care orice fotograf ar trebui sa-l aiba atunci cand prezinta un proiect. Iti poti da seama citindu-l, asta daca nu se observa ghilimelele de citat. Ideea mea este de a fi un “curator web”  fara sa intervin in ceea ce deja a spus artistul despre proiectul sau.

Si care este, mai exact, mesajul acela subtil?

Mesajul ar fi ca cei care vor sa faca fotografie (de genul celei pe care o public pe blog) trebuie sa se apuce de treaba si sa gaseasca un subiect bun. Referitor la subiectul acesta bun -  se poate afla chiar sub nasul lui/ ei si nu necesita mii de megapixeli sau nustiuce fel de blitz la aparat. Totul este simplu si frumos, importanta-i concentrarea pe subiect si povestea lui.

In ultimul an, au aparut multe branduri care au inceput sa faca awareness comunicand prin arta cu targetul lor, initiind tot felul de concursuri la care participantii chiar trebuiau sa puna mana la treaba, nu doar sa stranga like-uri.

Incotro se indreapta consumul de arta vizuala in Romania?

Am observat o explozie de site-uri si bloguri in ultimii 3 ani in Romania care promoveaza arta vizuala de calitate. Dupa acestea, in ultimul an, au aparut multe branduri care au inceput sa faca awareness comunicand prin arta cu targetul lor, initiind tot felul de concursuri la care participantii chiar trebuiau sa puna mana la treaba, nu doar sa stranga like-uri. Asta e de bine. Pe partea de arta fotografica, posesorii de aparate foto fac poze pentru ca trebuie sau pentru ca le face placere, insa rar intalnesc o persoana care sa le faca pe amandoua. Asta nu e chiar bine. Trebuie sa mai treaca o vreme pana cand consumul de fotografie ca cea pe care o promovez sa isi intre in drepturi si in Romania.

Se pare ca dupa ce a coborat in strada, arta a coborat si in digital – vezi Google Art Project. Sunt proiectele de genul acesta o necesitate pentru consumatorul de arta?

Este necesar sa avem un preview. Din pacate, timpul devine din ce in ce mai pretios si avem nevoie sa stim ca merita sa vanam galerii de arta. Internetul ne ajuta sa deschidem putin usa galeriei si sa ne facem o parere. Multi raman cu preview-ul si se multumesc doar cu asta, iar altii merg sa vada pe viu ce se intampla, sa simta direct, fara ajutorul display-ului. Pe de alta parte, proiectele virtuale de genul Google Art Project sunt o mare necesitate pentru cei care, de exemplu, nu se pot deplasa la New York sa vada MoMA.

Ca timp, Love Issue #1 a durat in jur de doua luni pana cand a iesit online, timp in care am lucrat la detalii tehnice,  editoriale si administrative.

De ce Love Issue si cum ti-a venit ideea aceasta? Cat a durat pana cand ideea s-a materializat in primul numar?

Voiam sa am o revista pe care s-o coordonez personal, voiam sa-mi pun in practica micile mele abilitati de DTP si voiam altceva in afara de blog.  Ceva mai uman,  care sa ma puna sa discut cu oamenii, sa-i cunosc mai bine, sa le cer putin din intimitate si sa ma laud cu ea. Primul numar a aparut in ianuarie, la 4 ani de oitzarisme, iar recent am scos la iveala numarul 5.  Pentru cei interesati, voi mai scoate un numar in decembrie. Asa cum mi-am trecut si pe cartea de vizita, “Love Issue is an online photomagazine about love and issues”. Povestea va ramane online pana cand voi simti ca este nevoie de ea si offline, pe print. Ca timp, Love Issue #1 a durat in jur de doua luni pana cand a iesit online, timp in care am lucrat la detalii tehnice,  editoriale si administrative.

O declaratie de dragoste pentru consumatorii tai.

Răspunsuri