Invitatul Saptamanii: Oana Davidoglu, senior mother & FMCG marketer.

Invitatul săptămânii

Oana Davidoglu este Personal Care Category Marketing Manager
in cadrul Unilever SOUTH CENTRAL EUROPE.

Cum ai ajuns in marketing?

Dupa ce am petrecut cativa ani in customer marketing intelegand shopperii si creand activitati care sa faca produsele sa ajunga si sa plece de pe raft,  mi s-a parut pasul firesc sa inteleg ce se intampla in “aval”, sa fiu mai aproape de sufletul consumatorilor, sa schimb perspectiva de la “acum”, “anul acesta” la perspectiva pe “cativa ani in avans”.

Cine e Oana Davidoglu?

Mama a 2 copii, sotie, formator si challenger al oamenilor tineri din echipa de la serviciu, femeie care se lasa impresionata ca oricine dintre femei de cosmetice, genti, pantofi. Workoholica.

Ai o definitie personala a marketingului?

Marketingul este expresia bunului simt – cei cu simt dezvoltat percep ce-si doreste consumatorul, ce nevoi are; iar cei cu bun simt gasesc modalitatea perfecta de a transmite consumatorului mesajul care-i va schimba in bine viata.

“Marketingul este expresia bunului simt.”

Care a fost cea mai mare provocare a carierei?

Sa faci dintr-un detergent putin demodat un subiect de stire de PR care sa nu fie fortata, ci scrisa din placere de oamenii din media.

Cum e programul tau zilnic?

Aglomerat. In cursul saptamanii: ocupata cu serviciul intr-o multinationala; full time si de cele mai multe ori si peste orele standard. Seara trebuie neaparat sa ajung la baia copiilor si programul de culcare. Daca vreunul e bolnav, ordinea se schimba si ziua fug cu ei la doctor, iar noaptea muncesc pentru serviciu – probabil ca toate mamele… ma bucur ca mama mea si mama sotului ma inteleg si sustin – fara ele nu as reusi. In weekend prioritatea numarul 1 sunt copiii si evident unele weekenduri sunt condimentate cu evenimentele inevitabile precum nunti si botezuri. Tanjesc dupa mai mult sport, dar tot ceea ce apuc sa fac este sa alerg pe langa bicicleta celui mic… Un pui de somn furat, oriunde, a devenit cea mai mare placere.

Ce modele ai, in profesie si in viata? De la cine ai invatat cel mai mult?

Audrey Hepburn – intruchiparea bunului simt si elegantei feminine. De la sotul meu am invatat ca exista mai multe perspective si ca barbatii gandesc altfel decat femeile. De la prima mea sefa am invatat importanta crearii si motivarii unei echipe.

Ce faci cand nu faci marketing?

Cred ca fiind om de marketing faci marketing mereu – chiar si cu copiii, atunci cand ii convingi sa accepte inghetata cu lapte in loc de cea cu ciocolata.

“Cred ca fiind om de marketing faci marketing mereu.”

Care crezi ca e urmatorul pas in businessul de fast-moving?

E-commerce. Comanda de reumplere a “stocului” de produse de uz continuu.

Cand crezi ca vom iesi din criza si, daca nu vrei sa dai pronosticuri, ce i-ai sfatui pe cititori sa faca pentru a iesi din blocajele crizei? Chiar la nivel personal…

Criza a fost mereu – a noastra ca oameni, a economiei. Criza e un cuvant care ne blocheaza. Trebuie sa scapam de frica crizei, sa o reinterpretam si sa o folosim in propriul interes. Un strain spunea ca Romania e tara tuturor oportunitatilor; ii impartasesc parerea.

“Trebuie sa scapam de frica crizei, sa o reinterpretam
si sa o folosim in propriul interes.”

Ce brand iti e cel mai drag, dintre cele pe care ai lucrat?

Dove.

Pe ce brand romanesc ti-ar placea sa lucrezi – sau il admiri, te provoaca?

Dacia.

Ce ceri de la agentiile cu care lucrezi? Ce apreciezi in mod deosebit?

Creativitate pe brief. Consecventa si corectitudine. Relatie de durata.

Fishington Post tine partea consumatorului, dupa se poate citi si in manifest, si in titlu. Care e parerea ta, consumatorul trebuie sau nu pus pe primul plan atunci cand planifici o investitie de marketing?

Consumatorul va fi intotdeauna punctul de pornire, dar cred ca fiecare marketeer si agentie adauga un pic din propria personalitate si din propriile vise atunci cand alege canalele, executiile si va gasi intotdeauna explicatia ca este un bun “return on investment”.

Ce sfat dai celor ce sunt la inceput de cariera?

Sa isi desemneze modele, mentori, sa invete tot ce pot de la ei, dar sa nu copieze fara discernamant. Sa rafineze, trecand totul prin propria cultura si perspectiva, sa inoveze.


Răspunsuri