Razboi pentru baieti, dragoste pentru fete

Consumator

Ca personalitatile noastre sunt determinate de copilariile noastre pare un lucru logic. Nu ma credeti pe cuvant, e un fapt dovedit stiintific. In acelasi timp, e destul de corect sa presupunem ca personalitatile copiilor se afla intr-o relatie de interdependenta cu publicitatea care li se adreseaza.

Crystal Smith, “social media and marketing writer” din Canada pune in lumina, intr-un studiu de-al ei, liniile mari dupa care masculinitatea si feminitatea pot fi trasate, cel putin din punct de vedere al comunicarii comerciale. Cele mai folosite cuvinte din reclamele adresate baieteilor si fetitelor mici au fost scoase la iveala in doua ilustratii care graiesc pentru sine.

Dupa cum se vede din imaginea de mai jos, termeni precum “battle”, “power” sau “heroes” traseaza o personalitate de razboinic baietilor, una de cavaleri in devenire, gata sa ia viata in piept. Nimic extraordinar aici.

Pe de alta parte, a fi fetita inseamna “love”, “magic” si “fun”. Un strop de gratie in contrapartida asa-numitului sex puternic.

Asadar, perceptiile noastre despre cele doua sexe se confirma acum. Incepand cu momentul in care baietii descopereau focul si fetele descopereau acul, continuand cu cel in care ei se luptau cu dragonii si ele faceau castelele mai frumoase si terminand cu robotii de jucarie, respectiv papusile de jucarie, baietii vor ramane baieti, iar fetele vor ramane fete. Slava emanciparii feminine insa, dragostea magia si distractia sunt puse acum la acelasi nivel de importanta cu bataliile, puterea si eroii.

Răspunsuri