Brandurile noi din Romania si pasiunea pentru shopping

Consumator

Spiritul antreprenorial nu ia niciodata pauza, mai ales cand vine vorba de gasirea pietelor in cautarea de produse noi. La noi, prind foarte bine marcile straine, innacesibile pana acum romanilor – aspirationalul ca strategie de marketing.  In ultimele luni, in spatiul autohoton s-au instalat Moschino, Back Werk, Gucci, Camaieu, SIX etc. Si invazia occidentala continua: la sfarsitul lui martie se va deschide H&M, asteptat cu sufletul la gura de toti shoppoholicii, pentru ca pana la finalul anului sa ne imbogatim paleta de alegeri cu noi branduri: Subway, Lidl, Burberry etc.

 

Acest nou val de branduri confirma la un nivel de marketing teoria lui Maslow privind ierarhia nevoilor umane. Daca piata ar fi un individ, acum ar cauta sa isi satisfaca nevoile de stima si autorealizare – noile branduri acopera in proportie de 62% imbracamintea si accesoriile. Cifrele plaseaza piata romaneasca in perioada ei de maturitate.

Automat, odata cu cresterea numarului de branduri, va creste si competivitatea – in timp ce numarul de consumatori nu fluctueaza. Oare pe ce planuri se vor lupta brandurile pentru a atrage publicul tinta? Cel ideatic sau cel al suportului media? Idei bune vs expunere sporita – asta sa fie raportul de forte astfel incat nimeni sa nu se simta sufocat?

Răspunsuri