Adidas – un brand cu personalitati multiple

Consumator

Cum scriam in urma cu cateva saptamani, namingul bun accelereaza viralizarea unei anumite marci. Asa se explica si virajele de imagine ale marcii Adidas pe parcursul anilor. Azi, colectiile lor sunt insemnate cu 4 logouri care pastreaza ca simbol grafic cele trei dungi. Bine fixat in mintea consumatorului, brandul nu a avut nimic de pierdut de pe urma acestei democratii de logouri. Punctul de convergenta al personalitatilor multiple era sloganul – arhicunoscutul “Impossible is nothing“.

ADÍDAS ~și m. mai ales la pl. Pantofi pentru sport. /Din Adidas n. pr. – DEX

Folosesc verbul la imperfect fiindca pe 14 martie reprezentantii Adidas au anuntat inlocuirea acestui slogan cu unul care surprinde mai bine vastitatea si varietatea marcii – “Adidas is all in“. Schimbarea de slogan este punctul cheie al campaniei de marketing pe 2011 – cea mai importanta desfasurata de brand pana acum.

De ce se joaca un brand ca Adidas cu imaginea pe care o are in mintea consumatorilor, imagine atat de coerenta si de familiara? Aceasta schimbare strategica pare sa indice faptul ca odata ce au cucerit consumatorul, brandurile isi permit sa-si cosmetizeze identitatea. In cazul Adidas, aceste reimprospatari de imagine au constat in adoptarea logourilor noi.

Sa fie rezistenta in timp a marcii un garant al succesului rebrandingului? Ramane sa vedem ce finalitate va avea noua campanie Adidas si cum va fi primita de fani.

PS: Amatorii de Adidas au prioritate in comentarii.

 

SURSA foto

Răspunsuri

  • Andreea

    mie mi se pare mai puternic sloganul vechi. surprindea mai bine caracterul publicului tinta.

  • http://www.krossfire.ro krossfire

    Sunt ok si spoturile noi. E o pozitionare buna. In timp ce Nike alearga dupa sportivi excentrici iar Puma o da in ”fastest brand”, Adidas merge pe ceva mai cumintel si mai putin stresant pentru publicul ”cuminte”.