[Poll] Consumer insight

Consumator

Fie ca ne place sau nu, astazi suntem inconjurati de branduri 24 de ore din 24. Ele nu lipsesc nici de la intrunirile de afaceri, nici de la protestele anti-globalizare. Suntem intr-o lume in care pana si no-brandurile au devenit branduri. In aceste conditii, care sunt factorii care ne determina sa consumam un anumit brand in defavoarea altuia? Este o chestiune doar de pret si promovare? Ne influenteaza mai mult cercul de prietenii? Sau mai importante sunt valorile de brand? Cum se face alegerea? Votam si aflam :)

Ce va face sa consumati un anumit brand?

  • Renumele marcii respective – experienta inseamna calitate. (58%, 23 Voturi)
  • Recomandarile prietenilor imi directioneaza alegerea brandurilor (20%, 8 Voturi)
  • Noutatea pe piata – sunt mereu in cautare de produse/ marci noi. (13%, 5 Voturi)
  • Campaniile televizate, outdoor, online – daca ideile sunt bune, de ce nu ar fi si produsele? (9%, 4 Voturi)

Voturi: 40

Răspunsuri

  • Petruta Gheorghe

    pai eu cred ca sunt mai țărană ca nu prea pot sa raspund la chestionar…in sensul că nu mă regăsesc în nici una dintre situațiile descrise in mini/semi chestionar…
    la categoria „decât o părere” zic că mă influențează
    1. nevoia de produs (imi trebuie sau nu bicicleta, masina, pasta de dinți?)
    2. pot sa ma indentific usor și pe ne-simțite/inconștient cu modul în care brand-ul mi se „arată”

  • Andra

    da da, acord puternic.

    2-ul e un fel de: ce inseamna brandul respectiv pentru mine, ce spune despre mine

  • Dragos

    Nu inteleg legatura dintre dilemele tale si variantele de raspuns. Ce anume intelegi tu prin “valorile de brand”? In alta ordine de idei, sa inteleg ca sunt doar 4 feluri de alegeri:

    1. Recomadarile prietenilor. Uneori asa se intampla, alteori nu. daca bifam bulina asta vei concluziona ca X% dintre respondenti asculta de prieteni cand isi aleg brandu’? Te asigur ca imi aleg langosii si serverele pe criterii complet diferite. Sau am doar categorii de prieteni diferiti care imi recomanda chestii?

    2. Calitatea campaniilor. Uneori da, alteori nu. Iarasi, one size does not fit all.

    3. Renumele marcii. Pe dimensiunea vechime/experienta?!?! Ce legatura are? Nu stiam ca vechimea e semn de calitate la brand-uri. Te asigur ca nici la vinuri nu e cel mai important factor, ma indoiesc ca in marketing o fi altfel.

    4. Noutate – da, daca sunt nemultumit de optiunile mele dintr-un moment dat pe un segment de piata specific.

    De asta detest eu modele, iti dau iluzia “sunt doar patru feluri de oameni” (generic vorbind), ca e simplu sa accezi la cunoastere si la certitudine. Trebuie doar sa pui niste cuvinte in niste patratele… Think again.