Despre curiozitate la romani

Consumator

Ne imaginam urmatoarele: o agentie primeste un brief din partea unui client X, care isi doreste ca oamenii sa fie mai curiosi fata de un produs/serviciu Y. Inainte de teasing si de reveal se cauta insight-ul. De aici, incepe distractia: cum starnim curiozitatea consumatorului nostru?

In Romania, curiozitatea imbraca forme dintre cele mai diverse. In viata de zi cu zi, cea mai des intalnita forma a curiozitatii este trasul cu ochiul. Ne place, place, place sa stim ce citeste cel de alaturi. Nu conteaza daca sunt mesaje pe telefon, carti sau reviste. Noi vrem sa aruncam un ochi, ba chiar si doi in curtea vecinului sa vedem ce mai face. Ne incanta sa ne uitam pe gaura cheii, indiferent de ce minunatii descoperim.

Renault a inteles curiozitatea si i-a dat un sens “va va vum” – cam intraductibil in romana, dar usor de inteles. Va va vum este bucurie necenzurata. Va va vum atrage atentia. Va va vum starneste curiozitatea.

Pe la noi, din cate stiu, curiozitatea nu a fost imbracata in vreun concept asa elegant ca va va vum-ul frantuz. Si este tare pacat. Noua ne place sa tragem cu ochiul, ba chiar si cu urechea. Nu stiu daca suntem atat de exihibitionisti ca fratii francezi, dar si noi am vrea un va va vum autohton.

Răspunsuri