Socialul din social media

Comunicare Consumator

Fascinati de social media, vrem sa tinem pasul cu tehnologia si cu toate instrumentele de comunicare pe care ni le ofera internetul. Suntem absobiti de articole si prezentari care ne arata cum sa integram noile media in strategia noastra de comunicare. Mergem la conferinte si intalniri sa-i cunoastem pe acei guru ai social media. Vrem sa interactionam, sa participam la conversatie, sa fim activi in retelele sociale.
Dar uitam ca social media este despre social si nu despre tehnologie. Daca ar fi sa ne desprindem de paradigma lui McLuhan, poate ca am imbratisa caile batatorite ale sociologiei in abordarea noilor media.
Nu am dreptul sa va intreb acum la cate din evenimentele la care dati curs invitatiei pe Facebook, chiar mergeti. Sau cum sustineti cauzele ai caror grupuri de membri apartineti. Dar am ocazia sa va atrag atentia ca social media pot deveni doar niste forme fara fond in strategia noastra de comunicare, daca noi nu actionam in directia opusa. Va provoc sa participati la conversatie nu doar ca opinent, ci ca un bun observator implicat in proces.  Doar asa veti interactiona pe bune cu EL: consumatorul.

Răspunsuri