Namingul generator de verbe

Consumator

Prima impresie a consumatorului care face cunostinta cu un brand se construieste in jurul namingului si identitatii vizuale. Perechea nume-logo acroseaza vizual atentia celui care cauta un produs fara recomandari si fara sa aiba o tinta prestabilita.  Ea marcheaza inceputul unei relatii de lunga / scurta durata cu brandul.

The risk of becoming generic is so low, and the benefits of being on the top of someone’s mind are so high. Rebecca Tushnet, expert on trademark law, Georgetown University

Daca in trecut se preferau denumirile generale, azi arta namingului se indreapta catre termeni mai specifici. Sensul primar al cuvintelor folosite este dublat de un anume simbolism, nu ca in trecut, cand namingul era mai degraba functional (vezi “Apple”, “Google” etc).

Desigur, numele trebuie sa fie usor de retinut, memorabil si suficient de puternic pentru a comunica intreaga idee din spatele brandului. Exista branduri cu naming bun si branduri cu naming excelent. Cele din urma sunt branduri care au intrat in vorbirea uzuala sub forma de verbe – google it, xerox it, to tweet etc.

Au cucerit acestea din urma mintea consumatorului sau au devenit prea generice, neglijabile? Voi ce credeti?

Răspunsuri